Тільки-но виходить щось нове від GSC, як одразу ж стає центральною темою для обговорення в інтернеті. І ця тема стає найважчим об’єктом у Всесвіті. Шквал щільної критики настільки важливий, що виникає враження немов створене хлопцями з GSC може становити загрозу нашій галактиці.
ДИВИСЬ ЦЕ ВІДЕО НА YOUTUBE
«Розробники Сталкер випускатимуть патчі-покращення для покращеної трилогії Сталкер» - саме в такій саркастичній манері подається будь-яка нова інфа про GSC. І не випадково, бо GSC навіть з некстген-обновою встигла накосячити. Та всі ми знаємо, що для цих хлопців – це не баг, а фіча. Плавний запуск і GSC пов’язані між собою так само як орки і почуття здорового глузду. В новій трилогії, подейкують, місцями зустрічаються баги, які заважають проходженню, а також де-не-де можуть зустрічатись проблеми з частотою кадрів. Пройшовши Чисте небо, скажу вам, що за всю гру зустрів лише раз баг з викидом, який тривав безкінечно, та після перезаходу баг пропав і критичні дні Зони пройшли нормально. То де там баги і кріти? Що ж, якщо їх не вистачає, вам обов’язково докинуть за мильність зображення. Про це плакав ввесь руссо-планктон на Ютубі з увімкненим AMD FSR. На максималках і нормальному ігровому компі Чисте Небо видає ось такі краєвиди.
Варто зрозуміти, що кардинальних змін в графічному рівні тут не побачиш. Я не буду переповідати, що саме зробили автори, розкажу лише за зміни, які мені дійсно впадали в вічі, а не за ті, котрі тут взагалі непомітні. І стосується це глобального освітлення, шейдерів води, неба, відображень, тіней, підвищеній деталізації всіх текстур і модельок. Кат-сцени адаптували до 4К. Це всі візуальні зміни, котрі дійсно можна побачити неозброєним оком. І завдяки їм гра дійсно заграла новими барвами. З гротескно-сірої вона стала куди світлішою, що дало картинці жвавості, ну а нова система освітлення разом з погодними ефектами робить просто щось неймовірне. Тільки гляньте на краєвиди, які тепер відкриває Сталкер. Я коли проходив, хотілось просто зупинитись на деякий час і отримати естетичне задоволення. Коли падає дощ, Зона перетворюється на чарівне місце, тоді як в старому Чистому небі дощ перетворював картинку на фарш. Вночі тепер все видно. Коли я проходив Чисте небо в 23-му, я казав, що тоді грати в це було майже що неможливо. В 25-му всі гострі кути згладили і я вперше, вперше, шановне панство, пройшов цю гру без негативу. А все тому, що автори не лише змінили її візуальну частину, але й геймплейну. І тут тримайтесь за поручні крісла, бо газанули GSC не на жарт.
Щоб одразу ж принести тобі свіжих емоцій, автори переробили стрільбу з пістолета. Вони забрали звичний приціл і замінили його таким паскудством, але тепер пістолет нарешті може влучати туди, куди цілишся! Так, GSC виправили балістику цій зброї, і біда в тому, що лише їй. Всі інші пушки залишились такими ж кривими, як були, через що з Калаша з 10 куль може одна й влучить в голову противнику, якщо пощастить. Виникає враження, що наміняли й дробовики. Ця зброя тут втратила будь-який імпакт, віддачу та й звуковий супровід постріла став такий ніби з хлопавки стріляєш. Особисто мені здалось, що зброя тепер клинить рідше, але на її ремонт та модифікацію сходить дуже багато грошей, ну а з економікою в Сталкер, як завжди, все непросто. Зате артефакти коштують дорого, а ними можна швидко розжитись.
Як і раніше, боти в цій грі демонструють олімпійські кидки гранат на точність. В некстгені ніби зменшили вірогідність варіанту «кинути гранату» для бота, тому тут не закидують вас всією картою, як це було раніше, але досі кидають далеко, кидають точно і кидають по дві лимонки одразу. Взагалі штучний інтелект сюди ніби переїхав зі Сталкер 2. Він такий ж тупий, такий ж наглий, бачить вас крізь стіни, стріляє дуже влучно і на будь-якій дистанції з будь-якої зброї. Зі штучним інтелектом щось 100% сталось, а особливо з зомбаками – подивіться лише як вони тепер ходять, це свита смерті якась. Щоб ви розуміли, на Янтарі на нормальній важкості мені довелось просто тікати від зомбаків замість на ізі їх розстріляти. Куль не вистачало, з хедшота тепер зомби не падають, а стріляють ще краще за живих. А от мутанти так і залишились найнижчою соціальною ланкою, особливо кровососи, які тут виступають не мисливцем, а жертвою.
Ви здивуєтесь, та в Чисте небо завезли музику! Тепер під час бою постійно грає прикольна музичка, яка повинна робити перестрілки динамічнішими. Спочатку цьому тішишся, потім звикаєш, а потім думаєш собі: «А не можна було б записати хоча б зо 6 композицій і поставити їх на рандом?» Бо за сто тисяч перестрілок ця музика вже починає бісити. Та в мене є метод як цього позбутись. Просто уявіть, що коли починається бій, музику підіграє на гітарі десь за будинком чи кущем сам пан Григорович. З цією думкою я пройшов Чисте небо з посмішкою, котра так і не спадала з лиця :)
Що стосується інших елементів, в переважній більшості все залишилось так як було. Взагалі треба було назвати цю частину Сталкера – Сталкер: Кровотеча, адже кровотеча тут ловиш за будь-що: впав з дерева? Кровотеча! Тріснувся мізинцем в стіл – кровотеча; кашлянув – кровотеча. Бинт тут – твій найкращий друг, як і точні пушки. Бісить і надто довгий ефект від псі-аномалії. Таращить так довго, ніби в 30 років відходиш від бодуна. У всьому іншому це те ж Чисте небо, лише по новій ціні. Ах так, ще тут вирізали руску озвучку, через що дуже сильно згоріло на болотах. Утім, вирізали неповністю. Такі фракції як бандити, військові, долг та моноліт говорять кацапською, хоч бандити говорять десь так на 50%. Що це: баг чи фіча? Можливо, саме таким способом розробники хотіли виокремити недоброзичливі фракції, адже військові у всесвіті Сталкер точно не ті хлопці, котрі бажають тобі добра. Цілком можливо, що вирізали узку озвучку просто халтурно, тому й пролітають репліки російською – це куди більше в стилі GSC.
В результаті маємо новий-старий Сталкер з оновленою графікою, котра не викликає ефекту Стендаля, але все одно тішить око. А як тобі такий nextgen? Залишай комент на ARTLINE PLAY і залітай в рубрику "Ігрові ПК", бо купити топову машину можна саме там!