Це сталось! Несподіваний, запаморочливий і довгоочікуваний геймплей четвертого Відьмака нам показали на State of Unreal в якості технодемо оновленого рушія Unreal Engine 5.6. І це просто спантеличує! Безліч сказаних мною здогадок виявились правдою – ми будемо досліджувати північний регіон під назвою Ковір за Циріллу, котра займається полюванням на монстрів. Нам показали локації, нові технології, кат-сцени і все це просто зриває дах, адже перед нами – істинний некстген. Поки не почали і четвертий Відьмак ще не вийшов, пам’ятай, що купити ігровий ПК для цієї гри ти завжди можеш на Артлайн.
ДИВИСЬ ЦЕЙ РОЛИК НА YOUTUBE
14 хвилин технодемо з геймплеєм і один свіжий сінематик-трейлер – CD Projekt RED пішли ва-банк, запевнивши гравців не просто в існуванні гри, а переконавши їх. Ще того року публіка гадала, що гра знаходиться лише на стадії концепції, а виявилось, що вже зараз поляки мають не просто якісь там напрацювання, вони мають величезний пласт гри, добре доведений до ладу. Технодемку показували на 5 Плойці в 60 FPS і виглядає вона не те що просто відпадно, а надзвичайно завдяки новим можливостям рушія UE5. Немов The Witcher 3 і RDR2 завели дитину – ось що мені нагадує ця картинка.
Отже, граємо ми за Циріллу, хоч її історія після фіналу невідома. Як вона стала відьмаком, чи є в неї власна школа Рисі, яка ситуація в королівствах Півночі – цього ми поки не знаємо, зате бачимо максимально впевнену в собі Цирі та ще й в чудовому вигляді. Нам показують механіку виклика коня, який в героїні зветься Келпі і це одна з нових фішок гри. Відьмак 4 зроблений так, що геймплей дуже часто абсолютно гармонійно, плавно і швидко переходить в кат-сцену. Автори показували як вони втілювали це технічно і це дійсно створює сильне поглиблення, немов знаходишся в грі. До всього цього оцініть неймовірний рівень лицьової міміки. В голову одразу приходить згадка про Detroit, що цілком заслужено, от лише перед нами вже не інтерактивне кіно з обмеженим геймплеєм, а якраз таки навпаки. І це, шановні, лише технодемка. Яку графіку чекати на релізі? Голова йде обертом від самої гадки про цеї.
Цирілла приїжджає до портового міста Валгріст, в околицях котрого висліджує монстра. Що стосується героїні, з нею більше нічого цікавого не показали, зате продемонстрували багато інших цікавинок. Перше – це еволюція ботів. Боти в Відьмак 4 вже не будуть просто натовпом, який імітує життя. Тут завезуть систему, яка нагадує систему з Red Dead Redemption – кожен НПС проживає власне життя, котре не залежить від присутності гравця. Навіть коли нас немає поруч, боти проживають своє кошерне життя в довгоочікуваній новинці. В новій грі НПС будуть реагувати на те, що відбувається навколо. Нам показали бранця, котрий сидів біля стовба покарання – його замінили на жонглерів. Гляньте як оживився народ і змінився паттерн його поведінки. Це важлива і дуже цікава річ, та мені цікаво те, як це працюватиме у відкритому світі і не для великих груп неписів.
Адже світ Відьмак здоровенний, хоч якщо й глянути на карту, то Ковір та Повісс не є королівствами великого територіального масштабу. Поки ми не знаємо розміри карти гри, а також не знаємо, чи будемо досліджувати лише цей регіон. Швидш за все – лише Ковір та Повісс, бо це має бути нова сага, тому вже наступна частина перенесе нас кудись ще і так пішло-поїхало. Неверленд дуже великий. Якщо цікавлять відео про його геополітику чи історію – я залишу декілька посилань на мої відоси в описі.
Далі нам представили декілька технологій, котрі дозволяють створювати багатошарові елементи, котрі нашаровуються один на одного і видають неймовірний результат. Технологія Unreal Chaos Flesh Solver наглядно демонструє це на прикладі коня. Ця моделька складається з м’язів, які реалістично відтворюють скорочення, а їх реалістичний ландшафт досягнуто завдяки машинному навчанню деформації. І все це ніяк не впливає на продуктивність гри.
Після нам показують природу в цій грі, від якої мурахи бігають тілом. Дерева – найбільша проблема в ігровій індустрії, котру так ще ніхто нормально й не вирішив. Дерева в іграх постійно роблять дуже примітивними і лише в купі вони дають гарний результат і вселяють почуття самоти в лісі. В Відьмак 4 нарешті пішли вірним шляхом, який з’явився завдяки свіжим обновам нового рушія. Хлопці додали Nanite-геометрію. Тепер кожен окремий листочок дерева генерується окремо і повноцінно. Робиться це завдяки вокселям. Також дерева мають повноцінну анімацію свого скелета, завдяки чому реалістично поводяться під час вітру. Розробники кажуть, що робиться це все супер швидко, завдяки чому вони можуть створювати природу стрімко і якісно, до того ж навіть після кінцевої роботи у них все одно залишається простір для творчості.
Пришвидшення і спрощення роботи всього в технічному плані – це вже досягнута мета розробників. Ввесь показ вони постійно говорили про те, що Відьмак 4 тепер можна дуже швидко наповнювати контентом. Особисто мені дуже сподобались анімації в цій грі, чия повнота тут просто зобов’язана бути присутньою. Цирі реагує на навколишній світ перманентно, як і її кінь. Повнота деталей в кожній сцені просто спантеличує. Ви тільки гляньте скільки тут різних дрібних елементів! Це стосується й одягу. Кожен показаний персонаж одягнений як цибуля і кожна шмотка на ньому має свою фізику. І, вкотре повторю, що все це взагалі ніяк не буде впливати на продуктивність. Анімації і лицьова міміка майже що сягнули рівня CGI, що досі небачено. Ну а атмосфера цього світу… атмосфера цього світу заслуговує на окремий, масштабний лайк! Схоже на те, що більше не буде протоптаних очевидних стежок – різнобарв’я природи і її масштаб вражає, а самі автори не раз згадували про імерсивність майбутнього шедевру.
Відьмак 4 використовує систему освітлення Наніт і Рейтрейсінг, і тепер вони працюють в два рази краще та продуктивніше. Розробники казали, що на цій версії рушія все виглядає мега кошерно, тоді як на його релізі не було подібного ефекту. Це дозволить запускати гру в 60 ФПС на консолях. Продемонстрували нові ассети води, завдяки котрим отримаєш прекрасний візуал без зниження продуктивності. З тінями все працює так само.
Що стосується сінематик-трейлера, то в ньому якраз і показують справу, котру розслідує Цирі. Вона стосується багатого купця, якого зжерла мантикора, та тут нічого надзвичайного, все витримано в фірмовому стилі.
Підбиваючи підсумки, Відьмак 4 залишилось чекати недовго. Цілком можливо, що вже в 27-му ми побачимо його на своїх комп’ютерах, головне лиш, щоб вони могли з ним справитись. Та гра обіцяє бути максимально оптимізованою і підігнаною навіть під слабкі ігрові машини. Купити топовий ігровий ПК завжди можеш на Артлайн. Пиши, як тобі Відьмак 4 і наскільки глибокі твої враження, ну а зустрінемось ми на цьому ж місці.