Сказати, що Рей Ліотта – легендарний актор, - не сказати нічого. Цього славного хлопця всі знають не лише за ролями в кіно, але й за голосом Томмі Версетті, головного героя Grand Theft Auto Vice City. Відтоді минуло 23 роки, а балачки точаться по сей день: як про майстерність виконання своєї ролі Реєм, так і про його надзвичайно велике его, котре займало більше простору, ніж сама робота. Що з цього правда – з’ясуємо вже зараз, а перед цим залишу ваше запрошення до нашого інтернет-магазину, де ви завжди можете купити топовий ігровий ПК.
ДИВИСЬ ЦЕЙ РОЛИК НА YOUTUBE
За вікном 2001-й. Башні-близнюки ще стоять, Вікіпедія бере свій запуск, а Рей Ліотта зустрічається з представниками Rockstar в стейкхаусі Пітер Люгер в Брукліні. Вони випивають, закушують і балакають про фільми Рея, не приховуючи власного захвату. Ліотта підходить ближче до теми і починає обговорення своєї ролі в їх майбутній відеоігрі, щоб зрозуміти, чи вона справді йому підходить. Слово за слово, і представники Рокстар не помітили коли саме Рей застиг з дивною гримасою на обличчі. «Ти смієшся, бляха?» - каже він, спантеличивши хлопців. Ті позавмирали в нерозумінні, а Рей вибухнув сміхом. «Та я дуркую, чувак!». Якщо ви дивились «Славних хлопців» Скорсезе, ви розумієте, про який жарт йде мова. Підкол надовго запам’ятався рок-зіркам, та так, що аж до книги потрапив (Jacked The Outlaw Story of Grand Theft Auto), завдяки чому більшість ютуберів і журналістів розганяє цю історію в темному для Рея світлі. Чому? Я не знаю, та знаю те, що ми зможемо в цьому розібратись.

Розробка GTA Vice City зайняла 18 місяців. Озвучка Томмі Версетті зайняла менше місяця. Біда в тому, що Рокстар не розголошувала публічно тривалість озвучки, та в одному інтерв’ю Ден Хаузер згадував, що на той час було звичайною практикою залучати відомих акторів на кілька днів для запису всіх необхідних реплік. Озвучити навіть таку велику роль як Томмі можна було всього лише за 4-5 днів. Ліотта казав, що процес не був тривалим, але був доволі виснажливим, емоційним і інтенсивним. Створення персонажа з нуля вимагало неабияких зусиль, тим паче потрібно було вкласти всю харизму Рея в Томмі, що чудово зробив актор. Але йшло все не так гладко.

Навід Хонсарі та Ден Хаузер в різних інтерв’ю стверджували, що місцями Ліотта був дуже в поганому гуморі і просто не міг працювати. Одного разу він зайшов в студію з травмою після гольфу і лаявся на відеоігри в принизливому тоні, кажучи, що останньою відеогрою, в котру він грав, був Понг. Це теж одна з причин, чому Рея часто виставляють в поганому світлі, згадуючи про озвучку Вайс Сіті. Насправді ж майже що в кожному інтерв’ю, котре стосується цієї теми, Рей каже, що взагалі не є геймером, його ніколи не цікавили жодні ігри і він навіть не грав в Vice City. Щось не чується зверхності в його словах. Не думаю, що когось здивує факт того, що Ліотта – не геймер. Гляньте на робочий графік цього чоловіка і на ролі, в котрих він себе пробував на той час, а після запитайте чи залишиться у вас час, а також бажання на ігри.

За вікном 2002-й. Озвучка давно завершена, а гра виходить в реліз і за перший тиждень лише в США розходиться тиражем в півтора мільйона копій. Через два місяці загальні продажі сягнуть до 3 мільйонів копій, а станом на 2008-й гра вже розійшлась більш ніж 17 мільйонами копій. Такий успіх не міг залишитись без уваги тих, хто був до нього причетним. На світло знову виходить Рей Ліотта, цього разу на шоу Конана О Браєна, де хвилину розповідає про Grand Theft Auto.
Так як Рей не був геймером і нічого не знав про популярність серії ГТА, він був щиро здивований продажами цієї гри, котрі той порівняв з касовими зборами фільмів. Тоді на його думку спала цілком логічна ідея – треба було взяти більше грошей в Рокстар. Про це він почав говорити своєму агенту, а також давати подібні коментарі журналу Edge, котрі згодом були видалені. На ці коментарі відповів Сем Хаузер, один з засновників Рокстар: «Що стосується Томмі Версетті, Ліотта зрозумів все і все зробив як слід. Та згодом він почав давати різні коментарі типу «треба було взяти більше грошей, наступного разу я однозначно візьму більшу суму», а що якщо наступного разу не буде?» – каже Хаузер. «Що, якщо ми вб’ємо твого персонажа?».

Чому Хаузер висловлюється так різко і чи стосується це напряму Рея Ліотти? Тут потрібно заглибитись в історію роботи Рокстар з відомими Голівудськими акторами, котрі озвучували їх персонажів. Згодом Рокстар повністю відмовиться від роботи з відомими акторами, пояснюючи це нетерпимістю до їхніх гігантських его – про це Хаузер говорив після смерті Ліотти в 2024-му. Однак ввесь цей негатив, як на мене, адресований іншому актору – Берту Рейнольдсу, котрий зіграв в Вайс Сіті Евері Керрінгтона. Саме завдяки Рейнольдсу Рокстар вирішили припинити працювати з зірками, так як така співпраця ставила під сумнів вихід того чи іншого проекту.

Робота з Рейнольдсом була майже що полем битви. Ден Хаузер вже хотів звертати співпрацю з ним, та все ж роботу довели до кінця. Під час запису Рейнольдс дивився всіх як на лайно, та й поводився так само, не хотів повторювати репліки, а одного разу й взагалі хотів натовкти декому пику. Рейнольдс так сильно схарив Рокстар, що ті просто вбили його персонажа в Liberty City Stories, тож йому навіть озучка не знадобилась. Дуже часто цю історію проектують на Ліотту, котрий насправді був не проти навіть зіграти Томмі Версетті в кіноадаптації – про це він писав ще в 2014-му. Ліотта завжди казав, що це було весело проклинати всіх, називати шалавами і мудаками, все це було дуже емоційно та інтенсивно. Йому сподобалась команда, йому сподобався настрій цієї гри, тож він був відкритий для пропозицій і його навіть декілька разів бачили в офісі Рокстар в 20-х, от лише в 24-му Рей Ліотта помер, а на його честь Рокстар зробила реліз GTA 6 – 26 травня 2024-го.
Якщо вам сподобалось відео, обов’язково дайте знати про це в коментах і поставте лайк. Якщо хочете більше подібних відео – згадайте про це, тут є багато про що поговорити. Ну а зустрінемось ми на ARTLINE PLAY.