#tekhnologii

Вплив функції планування з апаратним прискоренням на графічному процесорі на продуктивність створення контенту

Вплив функції планування з апаратним прискоренням на графічному

Ще в травні 2022 Microsoft випустила оновлення для Windows, яке додало підтримку функції, відомої як апаратне прискорення планування GPU. Зазвичай, коли програма хоче передати задачу графічному процесору, ЦП втручається, розставляє пріоритети і планує роботу, щоб відеокарта могла працювати більш ефективно і швидко. З іншого боку, апаратно-прискорене планування графічного процесора переносить частину цієї роботи з центрального на виділену частину графічного процесора. Коли цей параметр увімкнено, ЦП оброблятиме пріоритети роботи, тоді як ГП обробляє більш високочастотні завдання, пов'язані з плануванням завдань.

 

 

Зміст:

  1. Випробувальна установка
  2. Фотографія
  3. Монтаж відео та анімаційна графіка
  4. Розробка ігор
  5. Процесорний рендеринг
  6. Графічний рендеринг
  7. Як апаратно-прискорене планування GPU впливає на продуктивність створення контенту?
  8. Висновок

 

 

Ідея полягає в тому, що перенесення частини роботи з планування графічного процесора з ЦП на ГП знижує навантаження під час виконання завдань з інтенсивним використанням відеокарти, не впливаючи на продуктивність ГП. Хоча Microsoft стверджує, що не повинно бути помітних змін від включення апаратного прискорення планування GPU, NVIDIA заявила, що мають бути невеликі поліпшення. Тим не менш, користувачі також повідомляли про нестабільну роботу програм, коли ця функція включена, що може зробити її використання не найкращим варіантом.

Тепер, коли планування GPU з апаратним прискоренням підтримується вже кілька років, ми в Артлайні вирішили подивитися, чи є якийсь виграш у продуктивності від його включення при використанні професійних програм.

 

 

Випробувальна установка

 

Тестова платформа AMD Ryzen 9:

  • Процесор: AMD Ryzen 9 7950X 16-ядерний;
  • Процесорний кулер: Noctua NH-U12A;
  • Материнська плата: ASUS ProArt X670E-Creator WiFi;
  • Оперативна пам'ять: 2x DDR5-5600 32 ГБ (загалом 64 ГБ);
  • графічні процесори: NVIDIA GeForce RTX 4080 16 ГБ, NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti 8 ГБ;
  • Блок живлення: Super Flower LEADEX Platinum 1600 Вт;
  • Пам'ять: Samsung 980 Pro 2 ТБ;
  • ОС: Windows 11 Pro 64-біт (22621).

Тестова платформа AMD Threadripper Pro:

  • ЦП: AMD Threadripper PRO 5995WX 32-ядерний;
  • Процесорний кулер: Noctua NH-U14S TR4-SP3 (AMD TR4);
  • Материнська плата: Asus Pro WX WRX80E-SAGE SE WIFI;
  • Оперативна пам'ять: 8x Micron DDR4-3200 16GB ECC Reg. (Всього 128 ГБ);
  • Графічні процесори: NVIDIA GeForce RTX 4080 16 ГБ, NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti 8 ГБ;
  • Блок живлення: Super Flower LEADEX Platinum 1600 Вт;
  • Пам'ять: Samsung 980 Pro 2 ТБ;
  • ОС: Windows 11 Pro 64-біт (22621).

Тестова платформа Intel Core i9:

  • Процесор: Intel Core i9-13900K 24-ядерний;
  • Процесорний кулер: Noctua NH-U12A;
  • Материнська плата: ASUS ProArt Z690-Creator WiFi;
  • Оперативна пам'ять: 2x DDR5-5600 32 ГБ (загалом 64 ГБ);
  • Графічні процесори: NVIDIA GeForce RTX 4080 16 ГБ, NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti 8 ГБ;
  • Блок живлення: Super Flower LEADEX Platinum 1600 Вт;
  • Пам'ять: Samsung 980 Pro 2 ТБ;
  • ОС: Windows 11 Pro 64-біт (22621).

Програмне забезпечення:

  • Photoshop 24.6 - PugetBench для Photoshop 0.93.6;
  • After Effects 23.3 - PugetBench для After Effects 0.95.6;
  • Premiere Pro 23.5.0 - PugetBench для Premiere Pro 0.98;
  • DaVinci Resolve 18.1.4 - PugetBench для DaVinci Resolve 0.93.2;
  • Unreal Engine 5.2;
  • OctaneBench 2020.1.5;
  • Cinebench R23.2;
  • Blender 3.4.0;
  • V-ray 5.02.

Ми тестуємо вплив апаратного прискорення планування графічних процесорів на трьох різних платформах із двома різними ГП (NVIDIA RTX 4080 та NVIDIA RTX 3060 Ti). Це клас графічних процесорів, який ми рекомендуємо для створення контенту тим, у кого невеликий бюджет. Ми не включаємо в тестування графічні процесори AMD, оскільки вони не підтримують цю функцію зі своїми поточними драйверами.

Наші платформи ЦП – це стандартні настільні збірки з Intel 13900K, AMD 7950X та робочу станцію AMD 5995WX. Хоча ми підозрюємо, що включення апаратного прискорення планування відеокарти на молодших процесорах може мати більший вплив, ми вважаємо, що це буде актуально більшості професійних процесів, що з створенням контенту.

Ми налаштовуємо всі наші системи відповідно до офіційних специфікацій Intel та AMD для роботи ЦП. Це означає, що ми відключаємо Precision Boost Overdrive і Thermal Velocity Boost на додаток до будь-яких інших налаштувань, які можуть призвести до того, що система працюватиме за межами специфікацій виробника за напругою, струмом або потужністю, що споживається. Тим не менш, включені технології підвищення продуктивності, такі як Core Performance Boost та Intel Turbo Boost 2.0, які підтримують процесор відповідно до рекомендацій виробника.

Ми провели тестування за допомогою нашого стандартного пакету для створення контенту, використовуючи тести Puget Systems Benchmark у їх останніх версіях. Ми також включимо результати кількох інших тестів, зокрема, движків рендерингу ЦП та ГП, таких як V-Ray та Octane, та тести розробки ігор у Unreal Engine. Ми вивчаємо різні тести, щоб побачити можливий вплив на ЦП, ГП та змішані робочі навантаження. Крім того, ми підозрювали, що різниця з цим налаштуванням може бути досить невеликою, тому ми збільшили кількість прогонів для кожного тесту та розрахували довірчий інтервал 99% для кожної вибірки результатів.

 

 

Фотографія

Починаючи з Photoshop, ми бачимо, що включення планування GPU з апаратним прискоренням має мінімальний вплив на продуктивність. Єдині результати поза похибки отримані для комбінацій 7950X і 4080, і навіть 5995WX і 4080. Попередня версія показала невелике збільшення продуктивності, а остання — невелике зниження. Загалом увімкнення планування GPU з апаратним прискоренням не вплине на продуктивність Photoshop.

 

 

Монтаж відео та анімаційна графіка

 

 

 

 

Результати нашого тесту редагування відео спочатку дають майже такі ж результати, як і Photoshop. Premiere Pro не показує різниці в оцінках між включенням або відключенням апаратного прискорення планування графічного процесора.

Оцінки в DaVinci Resolve були трохи цікавішими, оскільки ми маємо один результат за межами похибки з 13900K і 4080, хоча він все ще незначний. Якщо подивитися на додаткові бали для тесту Resolve, ми побачимо зниження оцінки в частині GPU Effects нашого тесту приблизно на 20%. Для більшості користувачів загальна оцінка («Overall») буде найкращим показником фактичної продуктивності робочого процесу. Тому можна впевнено сказати, що включення планування графічного процесора не вплине на продуктивність для середнього користувача Resolve.

After Effects – це перший протестований нами додаток, який показав постійне збільшення продуктивності при плануванні з апаратним прискоренням графічного процесора. Хоча відмінності невеликі, від 3 до 10%, три з цих результатів повністю виходять за рамки дисперсії цих тестів від запуску до запуску; апаратне прискорення планування графічного процесора збільшить продуктивність After Effects.

 

 

Розробка ігор

 

 

 

Для розробки ігор та тестування віртуального виробництва ми запускали тести компіляції/легкого запікання текстур на GPU та CPU у Unreal Engine. В обох тестах включення апаратного планування графічного процесора не істотно впливає на продуктивність. Схоже, що є невелика перевага в оцінках ГП та ЦП, але наше тестування не дало результатів, що виходять за межі очікуваної дисперсії.

 

 

Процесорний рендеринг

 

 

 

 

Наші тести рендерингу ізолюють ЦП для високоінтенсивних завдань, тому якщо планування графічного процесора на основі центрального надає якийсь помітний вплив на продуктивність останнього, це має бути видно тут, з включенням апаратного прискорення планування відеокарти, що збільшує бали.

Однак у всіх трьох наших тестах ми не бачимо впливу цієї функції на оцінки. Єдиний тест, у якому може бути деяка теоретична перевага, – це V-Ray з 5995WX, але навіть ці результати перебувають у межах похибки. Так само не було помітних змін в оцінках для Cinebench або Blender.

 

 

Графічний рендеринг

 

 

 

 

Зворотною частиною рендерингу ЦП є використання графічного процесора. Хоча обладнання, яке використовується для прискорення планування відеокарти відокремлене від решти обчислювального обладнання, це не повинно впливати на продуктивність рендерингу. Але відмінності у тому, як обробляється планування, можуть вплинути на продуктивність рендерингу графічного процесора, тому його варто перевірити.

Починаючи з V-Ray, ми не бачимо різниці у продуктивності для 3060 Ti, але у RTX 4080 спостерігається падіння показників із увімкненим апаратним прискоренням планування графічного процесора приблизно на 5%. Blender інвертує це, показуючи збільшення продуктивності на 5% для 4080, коли ця функція включена, але, знову ж таки, мало змін у 3060 Ti. Octane показує мінімальну різницю з увімкненим налаштуванням, зі збільшенням продуктивності всього на пару відсотків.

Це робить апаратно-прискорене планування графічного процесора дуже неоднозначним для рендерингу. Це може підвищити продуктивність, але, залежно від механізму рендерингу, що використовується, може і погіршити її.

 

 

Як апаратно-прискорене планування GPU впливає на продуктивність створення контенту

 

У цілому нині апаратне прискорення графічного процесора мало вплинуло продуктивність створення контенту, у своїй більшість результатів перебували у межах похибки нашого тестування. Це стосується Photoshop, Premiere Pro, DaVinci Resolve, Unreal Engine, а також тестів CPU Rendering та OctaneBench.

Найбільш помітним результатом стало те, що ми побачили в After Effects, продуктивність якого збільшилася на 10% при включеному параметрі. Рендеринг на графічному процесорі Blender показав приріст на 5%, хоча V-Ray RTX втратив приблизно 5% при плануванні з апаратним прискоренням на графічному процесорі.

Хоча деякі користувачі повідомляли про нестабільність системи при включенні цієї функції, особливо у програмах з високим використанням відеопам'яті, ми не спостерігали таких проблем під час нашого тестування. Планування ГП з апаратним прискоренням - це функція, яка в кінцевому підсумку стане стандартним способом обробки в Windows, і її включення, мабуть, не має істотних недоліків для більшості користувачів. Однак, якщо ви хочете перестрахуватися, ґрунтуючись на звітах кінцевих користувачів про потенційну нестабільність цієї функції, ви можете залишити її вимкненою.

 

 

Висновок

 

Якщо вам потрібна робоча станція для будь-якої з протестованих додатків, ви можете відвідати нашу сторінку блогу, щоб переглянути рекомендовані нами пристрої для різних пакетів програмного забезпечення. Також ви можете зв'язатися з одним із наших консультантів з технологій для допомоги у налаштуванні робочої станції, яка відповідає конкретним потребам та особливостям вашого унікального робочого процесу.

 

м. Київ, вул. Кирилівська, 104

  • (080) 033-10-06
  • (044) 338-10-06
  • (066) 356-10-01
  • (097) 356-10-01
  • (063) 356-10-01

[email protected]

Питання

+ Чи функція планування з апаратним прискоренням на графічному процесорі збільшує продуктивність створення контенту?
Максимум на 10%, але далеко не у всіх програмах та не у всіх режимах.
+ У яких програмах вплив включеної функції найбільш очевидний?
After Effects, Blender та V-Ray.
+ Де придбати робочу станцію для створення контенту?
Звертайтеся до магазину Артлайн. Наша перевага в тому, що ми збираємо комп'ютери, а не просто перепродаємо їх.