background
Комп’ютери, ноутбуки, комплектуючі, периферія та аксесуари, вигідні ціни Каталог товарів
Спілкуємося українською?
Залишити російську
Комп'ютери Artline Комп'ютери Artline 0 1 2 3 4 5 6 7 0 1 2 3 4 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 0 1 2 3 4 0 1 2 3 4 5 6 Сервери Artline 3D пристрої та аксесуари 3D пристрої та аксесуари 3D принтери Філаменти та смоли Запасні частини 3D сканери Одноплатні комп'ютери Додаткове обладнання Гравери Ноутбуки Ноутбуки 0 1 2 3 4 5 0 1 2 3 4 Монітори Комплектуючі Комплектуючі Відеокарти Процесори Материнські плати Оперативна пам'ять Системи охолодження Корпуси QUBE Блоки живлення SSD накопичувачі HDD накопичувачі Звукові карти Карти відеозахоплення Контролери Додаткові аксесуари Обладнання для майнінгу Комп'ютерна периферія Комп'ютерна периферія ДБЖ, стабілізатори, батареї Клавіатури Мишки Килимки для мишки Навушники та гарнітури Мікрофони Крісла Комп'ютерний стіл Кріплення для монітора (кронштейни) Веб-камери Ігрові контролери Акустичні системи Мережеві фільтри Принтери та БФП Обладнання для проведення конференцій Графічні планшети Презентери Аксесуари для клавіатур та мишок Витратні матеріали USB флешки Перехідники та адаптери Командна панель для ПК Шредери Мережеве обладнання Мережеве обладнання Маршрутизатори Комутатори Точки доступу / Ретранслятори Wi-Fi адаптери Bluetooth адаптери Мережеві карти та адаптери IP телефони Мережеві сховища (NAS) LAN-кабелі (патч корди) PoE адаптери Powerline адаптери VoIP-шлюзи Медіаконвертери Підсилювачі зв'язку Модеми Трансивери KVM-Перемикачі Комутаційні шафи Стійки Патч-панелі Блоки розеток Електрогенерація Електрогенерація Системи збереження енергії Зарядні станції Генератори Інвертори Акумуляторні батареї Повербанки Сонячні панелі Зарядні станції для електромобілів Пуско-зарядні пристрої Батарейки та акумулятори Аксесуари електрогенерація Електроніка, ТВ, мобільні гаджети Електроніка, ТВ, мобільні гаджети Смартфони Планшети Електронні книги Кнопкові телефони Смарт-годинники Аксесуари Карти пам'яті Телевізори Проєкційне обладнання Фотоапарати Освітлення Автомобільні насоси Автомобільні пилососи Відеореєстратори Повітродувки Ігрові консолі Розумний дім та безпека Розумний дім та безпека Сигналізації Камери відеоспостереження Мережеві IP відеореєстратори Панелі виклику Аксесуари для відеоспостереження Контролери для розумного будинку Розумні розетки Смарт приставки Програмне забезпечення Програмне забезпечення Операційні системи Офісні програми Ігри Побутова техніка Побутова техніка Кондиціонери Зволожувачі повітря Роботи пилососи Ваги Обігрівачі Чайники Електрогрилі Мийки високого тиску Активний відпочинок та туризм Активний відпочинок та туризм Окуляри для керування дронами Пульти керування для дронів Приймачі та передавачі для дронів Квадрокоптери (дрони) Автохолодильники Каністри Ліхтарики Туристичний посуд Туристичні пальники Гамаки Дорожні валізи Сумки Електротранспорт Електротранспорт Електровелосипеди Електросамокати Електроскутери
#resheniya-dlya-igr

Який Stalker найслабший?

stssst

З моменту виходу покращеної трилогії The Legends of Zone встигло потекти багато лайна. Робились огляди на те, якою мильною стала Тінь Чорнобиля, писались статті, що це позорні ремастери, а на болотах завивали за вирізану узку озвучку, тоді як самі потихеньку замовляли трилогію на Плойку разом з українськими тлумачними словниками. GSC були б не GSC, якщо б зробили все правильно – саме тому хлопцям довелось патчити вже пропатчені ігри поруч зі Сталкер 2, котрий чекає тих патчів як бідний Великодня. Я вирішив піти далі ніж прості огляди оновлених сталкерів, тому пройшов три Сталкера за 3 дні і врешті-решт з’ясував, яка частина в серії НАЙГІРША. А перед цією вилазкою в Зону нагадаю вам, що купити топовий ігровий ПК для Сталкер 2 завжди можна на Артлайн. Не барись і вмикай літній ігровий настрій на повну – скористайся акцією на 40% знижку від Logitec, поки маєш таку можливість.

 

ДИВИСЬ ЦЕ ВІДЕО НА YOUTUBE

 

Enhanced Edition – це перевидання, котре суттєво змінило стару трилогію. І хоч проходиш ті Сталкери майже щороку, таки закрадалась десь думка, що проходиш вже чисто за інерцією і ностальгією. Ігри дійсно виглядали дещо застарілими, тому GSC завезли непогану косметичну обнову і вирішили пробити для неї як шлях на ПК, так і на приставках. До чого я веду? А до того, що тепер кожен має можливість і стимул пройти ці три гри в історичній послідовності їх релізу і зробити для себе неабияке відкриття. Справа в тому, що пам’ять – річ доволі зрадлива, як і новий досвід. Буває пам’ятаєш, що завжди не любив той трек, а з часом він заходить і навіть стає одним з улюблених. Дещо подібне в мене було і зі Сталкером, оскільки я завжди вважав Тінь Чорнобиля найкращою частиною в серії, якщо не враховувати Сталкер 2 – він поза конкуренцією, але і про нього теж сьогодні згадаємо та не лише добрим словом. Пройшовши трилогію галопом, моя думка кардинально змінилась і зараз я все проясню.

Щоб не бігати довкола, скажу одразу – після послідовного проходження всіх частин, Тінь Чорнобиля реально виглядає як демка. Це перший Сталкер, який вийшов в далекому 2007-му і захопив серця мільйонів. Можливо, саме тому він викликає до себе таку любов та повагу, утім версія рушія X-Ray 1.0 не дозволила цій грі обрости всіляким багатством. Тінь Чорнобиля виглядає і відчувається як найбільш бідний Сталкер. Ця бідність стосується тут багатьох речей: від кількості текстур на картах до відсутності безлічі предметів чи функцій. Варто зазначити, що Enhanced-версії не йдуть в порівняння з оригіналом, адже вони покращені в багатьох аспектах, основним з котрих є графічний, тому порівнювати будемо лише в межах видання Legends of Zone. Автори покращили графіку в ТЧ, і одним з основних методів такого покращення полягає в завезенні цієї пухнастої і приємної рослинності по всій карті. Зелена ковдра дуже милує око, як і нова мальовка неба та невеликі природні ефекти, які в цій частині виражені доволі слабо. Дощ тепер не змушує тебе замислюватись над тим чи часом не глючить в тебе екран, а відображення після дощу виблискують як лисина в агента 47. 

А от що не чіпали, то це справжню ахілесову п’яту старої трилогії – стрільбу. Стрільба в старих Сталкерах – річ непостійна: іноді ставиш хед за кілометр без прицілу, а іноді даєш два магазини впритул і нічого не відбувається. Особливо це виражено на перших етапах, а ще особливіше – в Тінь Чорнобиля. Так як бігати голяком по Кордону западло, одразу валиш кількох військових, а може й цілий табір, щоб забрати Калаш і кулі. Короткоствольний АКА в цій грі влучає лише на дуже короткій відстані якщо стріляєш барабанними дробами і бажано без прицілу, оскільки останній в переважній більшості випадків на початкових етапах змушує тебе промахуватись ще частіше ніж при неприцільній стрільбі. Фішка зі стрільбою барабанними дробами працює в будь-якій частині перевидання, але в кожній розкид куль і точність накручена по різному, через що доводиться по-різному виходити з ситуації. Якщо в Тінь Чорнобиля всіляких ресурсів і куль завжди валом, то в Чистому Небі хлопці викрутили survival на максимум, через що доведеться визбирувати навіть пилок з дна гріндера. Тінь Чорнобиля реально видається легкою прогулянкою під дощем і я кажу буквально. Артефакти тут збираєш як гриби, навіть напрягатись не треба, а після стаєш Супер Міченим, котрий пробігає карту без будь-якої втрати енергії, адже на поясі висять три арти на витривалість. Зачітерись артефактами тут – простіше-простого, це можна зробити одразу на Звалищі, де ті розкидані під ногами як ями на наших дорогах. Це не сподобалось багатьом, тоді як я не проти подібного в цій грі, оскільки в Чистому Небі все кардинально по-іншому. Якщо тут ти можеш назбирати артів повні кишені, спродати їх за дуже хорошу ціну і вже до Дикої Території прикупити собі топову броню за 150к, то в Чистому Небі артефакти – це така ж рідкість як русак з інтелектом.

В Тінь Чорнобиля автори ще не дійшли до концепції аномалії-атракціони, вони тут непомітне, але постійне явище Зони, котре не змінюється, так як в першій частині немає викидів. В Тінь Чорнобиля дуже швидко можна стати постійною причиною смерті завдяки такій системі спауну артефактів, а також багатьом сайдам. Достатньо 1 потужного арта на витривалість, одного на кровотечу і одного для стійкості від куль і ти Чак Норріс з татухою на передпліччі. Топову бронекостюм Булат за 150 штук можна нарулити в Бармена при першому знайомстві, тоді як екзоскелет я завжди минаю, так як в ньому не можна бігати, а біг – наше все, тим паче з такими артами він безкінечний. Завдяки цьому тебе ніколи не напрягає перегруз, а всі пошуки зводяться лише до набоїв, бо аптечок вже стільки, що можна власну мережу аптек відкривати, хоч похоронне бюро було б куди прибутковішим бізнесом в Зоні.

Інша справа – локації. В Тінь Чорнобиля вони в більшості нагадують довгу пряму від А до Б, локації постійно видовжені і доволі слабко наповнені, як текстурами так і персонажами та мутантами. Гра дійсно вийшла доволі порожньою, та ця порожнеча грає на руку зловісній атмосфері. Атмосфера Тінь Чорнобиля залежить не лише від візуальних якостей цієї гри, але й від історій, які вона розказує. Що-що, а сюжет в цій частині найсильніший в старій трилогії, хоч і подається доволі рвано. Нас постійно лякають історіями про старі підземні лабораторії зі страшними мутантами, про зловісні досліди на людях, про речі, котрі можуть контролювати твою свідомість. В цьому компоті варишся від початку й до кінця, і, скажу я вам, коли проходиш цю гру перший-другий-третій раз, мурашки тілом пробігають. Тінь Чорнобиля дійсно постійно водить нас по доволі стрьомних точках і постійно намагається ці точки зробити ще страшнішими. Так в лабораторіях головним нашим ворогом є не натовпи страшних мутантів, а звуки в глибокій тиші. В кожній наступній лабораторії стає все менше противників, тоді як ти постійно сподіваєшся на зворотне. Невідомість та незнання – наші постійні супутники, як і ціла купа сайд-квестів, котрі змушують тебе мотати сто кіл по всій карті. Квести тут занадто часто вимагають від вас бектречити, що не дуже добре з такою низькою наповненістю локацій. Після Янтаря ти взагалі стаєш непереможним і максимально потужним кілером, адже гра поступово видає дуже точну зброю, якою легко класти хеди. Все ж вона не втрачає свого ігрового темпу до самого кінця і постійно намагається кинути виклик – особливо в саркофазі, але грати рекомендую лише на ветерані і вище, бо боти тут максимально криві чуваки. 

А от з Чистим Небом ситуація куди інша. Тут боти демонструють олімпійську стрільбу і займають перше місце у штовханні ядра – в Зоні це називається «хавай яблучко». Не знаю чому, не знаю навіщо, та авторам вкрай сильно зайшла ідея з гранатами в цій грі. Як і з кровотечею. В кожному відео по Чистому небі я наголошую, що цей Сталкер повинен був називатись «Сталкер – кровотеча», що б повністю відображало суть цієї гри. Заробити кровотечу тут можна навіть впавши з ящика, що вже казати про будь-яку подряпину, котра її викликає. Гляньте на ситуацію, в котру втрапив – кровотеча валить як місячні, а ні бинтів, ні варіантів їх дістати ніде нема, через що доводиться йти на дуже радикальні міри. В результаті один бинт просто заспавнився в одному з ящиків – лут в цій грі спавниться щоразу по-різному після сейву. Кровотеча дуже, ДУЖЕ сильно напрягає до моменту, коли знайдеш арт, який девальвує це лихо, біда лиш в тому, що артефакти тут – страшна рідкість, а аномалії круто ваншотять. В більшості, якщо вляпався в аномалію, можеш грузити останній сейв, який був зроблений грою в 2009-му – сейвитись постійно треба вручну, інакше будеш бігати пів карти, щоб знову впасти на тому ж місці. В Чистому Небі автори вже дійшли до концепту аномалії-атракціони, хоч і поступово, через що часто накладали всілякі чудернацькі штукенції в різних закутках карти. Все ж ці штукенції ставали маркером, який виводив тебе або на цікаву локацію, або навіть на сайд-квест. Артефакти тут дуже круто змінюються геймплей, полегшуючи його, от лиш знайти їх важко, бо самих аномалій тут взагалі небагато. Через це сильно страждає економіка, оскільки ціни в кожному Сталкері дуже неадекватні. Три пачки куль коштують в районі 2к? Чувак, це тижнева зарплата продавця в магазині, а вистачить цих куль на 3 хвилини, бо стрільба тут просто жахлива.

Не знаю як, але в Чистому Небі здогадались зламати те, що і так було зламане. Тут теж канає тактика стрільби барабанними дробами без прицілу, біда лиш що стрільба загалом в цій грі – це кидок кубика. Якщо пощастить, куля влучить в голову, якщо ні – йди шукай кулі і приходи знов. Чого вартує лиш розкид черги в М-ці, це просто щось! Дробовики – це просто випердиш якийсь, ані звуку, ані віддачі, ані дамагу. З метра дроб не пробиває бандита в шкірянці, зате змінили вигляд прицілу з пістолета і наміняли пістолетам балістику, щоб хоч якась зброя на початкових етапах могла хоч кудись влучити. І це дійсно працює! 

Взагалі саме Чисте Небо дуже потужно орієнтоване на постійні перестрілки, адже в грі йде війна угрупувань. В оригінальній грі на релізі я пам’ятаю зовсім іншу війну угрупувань, тут її суттєво спростили і перетворили на постійний зайоб в радіо просторі. Тепер куди б ти не пішов і де б ти не був, тобі будуть наярювати не лиш шахрайські спамерські номера, а ще й пересічні сталкери, котрим ти, виявляється, винен. І базарити будуть до упаду, поки не пришвендяєш туди і не покладеш двох-трьох вояк. Вкотре варто нагадати, що боти тут аж занадто добре ведуть прицільну стрільбу. Штучний інтелект дійсно пішов вгору і отримав більше паттернів поведінки, завдяки чому навіть прості бандоси дуже круто хитрують. Поведінка мутантів теж покращилась, але декотрі види такі як кровососи так і залишились фаршем для ножа. При тому тут вони мають непоганий інтелект, особливо коли збираються в групи. А от що стосується людей – дощ з лимонок просто запарює. На відміну від всіх інших частин, лише Чисте Небо постійно грається з підготовленими для перестрілок аренами. Тут вони – обов’язковий сюжетний пункт, котрий треба вистраждати, як будова в Лиманську, до прикладу. Часто це все ще й приправляють найгіршими кат-сценами в історії – від них GSC не відмовляться навіть в Поклику Прип’яті. Чисто з геймплейної точки зору, подібні місця-арени не складають якихось надзвичайних труднощів, та врахувати варто те, що в цій грі ти постійно бігаєш без куль, через що доводиться в прямому сенсі слова викручуватись, підкрадатись ближче, щоб влучити і зекономити кулі, когось прирізати, кому лимонку за шиворіт кинути тощо. І що-що, а от додати функцію РОЗРЯДИТИ на автоматі, що лежить на землі, GSC не здогадались в цій трилогії. Треба обов’язково брати в сумку, там розряджати, потім викидати, а щоб на пушки натягувати обвіси їх треба обов’язково спорядити – чому? Невже встановити підствольник в рюкзаку є місією нездійсненною? 

Якщо в Тінь Чорнобиля зброя мала ресурс, але сходив він ну дуже довго, так як там не було техніків, які б цю зброю могли лагодити, то в Чистому Небі пушки ламаються так швидко, як твоя колишня після 50 грам. Клинити починає не лиш зброя, але і мозок, бо за кожних чотири постріли ловиш перезарядку. Гра каже тобі – шміруй до техніка, бо діла не буде, ну а техніків в цій грі зустрінеш взагалі не часто і лише в певних місцях, де вони сидять постійно. Якщо в Поклику Прип’яті на кожній локації такий один, то в Чистому Небі на кожній локації таких пів. Деколи й взагалі нема, нащо тобі пушки ремонтувати, подумаєш… Броні в цій грі насипають дуже мало, а моделька Шрама навіть не змінює скін. В Тінь Чорнобиля халявних костюмів було куди більше, та в обох іграх всі хабари ну дуже бідні, іноді навіть аптечку з бинтом не ставлять. Ситуацію виправлять лише в Поклику Прип’яті, де ничок – мільйон і більшість з них має або круті пушки, або круті модифікації. В Чистому Небі, як і в Тіні Чорнобиля, головне підмутити точний ствол як AR чи Вінтарь, тоді діло піде куди краще. 

Куди кращим міг б вийти і сюжет Чистого неба. Він ще рваніший, ніж сюжет Тінь Чорнобиля, а також вкрай сильно вдається до самоповторів з того ж Тіні Чорнобиля. Нас водять тими самими локаціями, лиш більш наповненими. В грі нарешті з’явилась об’ємна рослинність, що дало змогу створити Рудий ліс. В Тінь Чорнобиля ви не зустрінете таких пишних дерев, тоді як тут саме рослинність в купі з сірим мокрим бетоном задають стиль. Локації дійсно вийшли багатими на об’єкти та текстури – саме так треба було наповнювати ТЧ, але маємо що маємо. В цьому плані Тінь Чорнобиля видається демкою проти Чистого неба, та все ж працює в цій грі все значно краще, ніж тут. Не дивлячись на те, що до гри завезли масштаб, до неї не завезли діяльність. Так, тут теж багато сайд-квестів, куди більш жива Зона, по котрій подорожують сталкери та мутанти, але робити на картах нічого окрім постійно мочити ворожі клани, які спавняться як гриби після дощу. В багатьох ситуаціях гра забагована. На Янтарі тепер зомби не тільки ходять як кенійські бігуни, але ще й стріляють як я в кращі часи КС 1.6. Додайте до цього відсутність набоїв і отримайте справжній гемор. Тим паче боти тут постійно носять по три-чотири кулі, ніби натякаючи на твою велику майстерність і ще більший досвід. Хоч гра і водить нас тими ж оновленими локаціями, вона не пропонує тої цікавості, яку пропонував Тінь Чорнобиля в плані невідомого. Тут нема ані лабораторій, а тунелі, що є лиш жалюгідний огризок того, що було. Автори реально стали собі на ногу цими повторами, а після Янтаря і зовсім злились, поставивши сюжет в режим галопу. Єдина справжня перевага Чистого неба над Тінь Чорнобиля є її нові графічні властивості. Рушій версії 1.5 більш піддався візуальній модифікації, завдяки чому ми отримали справжній естетичний кайф. Тільки гляньте які прекрасні пейзажі може тепер видавати ця гра, це дійсно щось. 

І ці пейзажі переїхали й до Поклику Прип’яті, та навіть більше. Поклик тепер ще атмосферніший, хоч якраз за цією категорією гра місцями відстає від своїх старших братів. Справа в тому, що Поклик постійно видавався якимось надзвичайно піщаним і жовтим. Навіть в Прип’яті, де панує темно-синя палітра гра все одно здавалось такою, тепер ж це сильно мінімізували завдяки новим ефектам, новому небу, новій рослинності, чиє число сильно виросло.

Візуально Поклик дуже сильно змінився в кращу сторону, що не може не тішити, а от у всьому іншому це та ж гра. Поклик Прип’яті став першим саме тим Сталкером, який і мав вийти спочатку. Цю частину можна назвати першою повноцінно закінченою грою, так як саме тут автори зуміли довести все до ладу: від геймплею до концепту. Поклик максимально наближений до Сталкер 2 і має неабиякий масштаб, який насправді є дуже зручним. Тут дуже зручні локації і дуже круто наповнені, та так, що звідси виходити не хочеться. Проходиться все на одному подиху і навіть ті старі сайд-квести, по котрих бігав сто разів. В Поклику Зона реально ожила і почала жити своє життя. Саме ця частина започаткувала не лише величезні аномалії-атракціони і нормальний фарм артів, але й цікаві місця для дослідження на кожному кроці і всі вони дуже різняться між собою. Ця частина позбавлена всіх проблем, про котрі ми говорили вище, окрім проблем економічних – тут все так само дорого, зате можна швидко фармити валюту і швидко прикупити комбез з закритою системою дихання. Бектрекінг в цій частині виконаний раціонально, додали провідників на кожному кроці, що просто топ, а також кожен НПС тут має цілу купу діалогів, на відміну від Сталкер 2.

Шкода лиш, що проходиться Поклик надто швидко, а також тут найслабший сюжет у всій серії. Зате витягують сайди і світ, який цікаво досліджувати навіть після стількох років. Тут і поведінку мутантів оновили, і їх різновидів завезли цілу купу, і максимально крутий хід зробили з медикаментами – можна було б і більше додати. Та головне – це найбільш раціональна робота енергетика у всій серії. Якраз в Поклику Прип’яті адекватно реалізована ця механіка – напій постійно додає тобі енергії, а не як в інших іграх випив і заповнив шкалу. Так не буває, повинен бути тривалий ефект, та GSC подумали навпаки і завезли до Сталкер 2 стару систему, що розчаровує. В Сталкер 2 багато що розчаровує, та про це я випустив вже не одне відео

Підбиваючи підсумки, найслабшою частиною Сталкер, як на мене, є Чисте Небо. Воно вкрай невдале в багатьох вищеозвучених аспектах і навіть сьогодні пропонує не проходження, а якесь чисте страждання. А шкода, бо якраз всі амбіції і почались звідси, от лише втілені вони були криво. А котра частина Сталкер найслабша для тебе? Залишай в коментар і не барись з лайком, ну а зустрінемось ми на цьому ж місці