Як швидко розбагатіти в Сталкер 2? Це питання турбує кожного, хто почав гру і вже відвідав перших торговців. Шалені ціни, лютий дефіцит, а також далеко не найгучніші пропозиції. А Зона ж не чекає – вона намагається вбити тебе на кожному кроці, і чим менше в тебе куль і хорошого спорядження, тим більше в неї шансів.
ДИВИСЬ ЦЕЙ РОЛИК НА YOUTUBE!
Сталкер – це серія, яка завжди поміщала гравця в складне становище. В першій трилогії гра так само не засипала гравця карбованцями, а мотивувала і навіть змушувала його власноруч займатись пошуком потрібних ресурсів. Система справедливого обміну чи адекватна економіка тут ніколи не працювала, і зроблено це для того, щоб не тільки ускладнити проходження, але й заглибити тебе в будні Зони, сірі і водночас насичені барвами під зав’язку. Завдяки цьому елітні товари в торговців більшу частину гри були якимось захмарними мріями, на котрі ти міг поглянути через вітрину, але котрі не можна чіпати. В кожній частині подібний економічний ландшафт має свої аспекти, так само як і в Сталкер 2. Та якщо сказати грубо, то й тут автори не пішли на зустріч гравцю і спрощенням, а навпаки навіть ускладнили те, що було раніше. Якщо перегруз сильно бісив у всіх частинах, в новинці він вкотре нагадуватиме про себе ще частіше. В Поклику Прип’яті проблема частково вирішувалась колесами на вагу – таблетоси «Геркулес» переїхали і до Сталкер 2, але діють вони не годину і навіть не пів, а всього лише 300 секунд. Ви скажете: «А до чого тут перегруз, якщо ми повинні були говорити про філки?». А при всьому, адже без нормального менеджменту рюкзака ви ніколи не зможете притягнути на базу стільки товару, скільки потрібно для залиття фундаменту вашого особистого капіталу в Зоні.
За старою звичкою, я від самого початку лутав всі кулі, які вдавалось знайти. За старою звичкою, всіх їх я носив в рюкзаку. З часом їх число може сягати тисячної позначки, після чого до тебе повільно повертаються спогади про так званий реалізм в цій грі по типу чувак носить 20 пляшок горілки, тисячу набоїв і чотири пушки. GSC вирішили виправити цей момент, от лише не розповіли про це сталкерам. Зайві кулі в рюкзаку – це перше, від чого слід позбавитись. Кожна база в Сталкер 2 має особистий сховок гравця, в котрий можна класти все, що завгодно. Перед тим, як складати туди патрони, вам потрібно візуально вивчити їх, а згодом запам’ятати до котрих саме пушок вони потрібні. На щастя, автори спростили цю задачу простим наведенням на зброю – вам одразу підсвітить кулі, які використовуються для цього ствола. В інфі пачок з кулями внизу теж пише, до котрих саме моделей підходять набої, та спочатку трішки губишся в розлозі незрозумілих назв. Так ось, всі кулі, які ви не будете використовувати в вилазці, обов’язково разом з пушками скидайте до сховища. Сталкер 2 підійняв рівень реалізму і тепер кожен похід в Зону – це дійсно справжня недовготривала вилазка, а не безкінечне дослідження чи поневіряння. Вам потрібно готуватись до кожного походу, взявши з собою тільки дві або три пушки і кулі до них. Всі інші – в ящик. В ящик скидайте і знайдені КПК, які теж важать по 300-500 грам, надлишкові пляшки горілки – рекомендую носити з собою до 10, всяке пиво і воду, а також хавчик – його назбирується дуже багато і він немало важить, хоч насправді носити з собою треба до 10 кусків ковбаси. Все зайве йде в сховище, залишаємо лише зброю, кулі тільки до неї, нон-стопи, пару артів і квестові предмети, які тут, чомусь, теж мають вагу в кілограмах. Надлишок лимонок продаємо по 100 купонів торговцям – нормальний бізнес, враховуючи високу кількість гранат на тілах ворогів. Адже 3 пачки куль коштує 1000 купонів, тоді як пістолет може коштувати 300 – кулі в Зоні важливіші за зброю, а останньою часто дурманять в Сталкер 2, особливо на самому початку. Немає сенсу тягати з собою знайдену оброблену пушку з кращими показниками, так як вона буде лише тимчасовою потішкою. Ціни на ремонт топових пушок просто захмарні, тому на початку не рекомендую витрачати гроші на ремонт стволів чи спорядження, а постійно юзати підручне і вберігати себе від зламаних червоних предметів – юзаєм лише до жовтого, інакше гра перетвориться в Тамагочі з вилікуй-запий-заїж-перезаряди. Адекватною пухою до Боліт стане VIPER-5 чи простий короткоствольний Калаш. А щоб не витрачати цілу купу куль, дістаньте собі пістолет з глушником з Контри і ваншотьте одним пострілом в голову. Без жартів, цей пістолет стріляє вкрай точно навіть на далекі дистанції і виносить з однієї кулі в голові зі смачним звуком. З ним можна пів гри пройти, якщо юзати його для людей – для мутантів він не годиться. Ці прості пушки рекомендую обробити, зменшити знос і їхню вагу, в ремонті вони доволі дешеві.
Якщо в попередніх Сталкерах ти міг нормально так підняти бабла за рахунок збору і продажу всієї зброї, в Сталкер 2 така система більше не працює. Торговці не хочуть купувати зламану зброю, а її ремонт обійдеться дорожче, ніж собі вартість. Саме тому не збирайте червоний мотлох навіть тоді, якщо це більш-менш топова пушка – нормальні варіки ви знайдете трішки пізніше, не переживайте. А от пошук зброї, яка зламана на половину і позначається жовтим, можете сміливо брати. Тут якраз таки рекомендую знаходити топові пушки і продавати їх одразу, а не юзати. Можна підняти дуже непогані суми, так як одна пушка йде від 7 косарів. Продаж гранат і топових пушок – це перше, але це крапля в морі, такий собі додатковий кишеньковий дохід. Куди прибутковішою стане торгівля бронею. Броня в Зоні – неймовірно дорога. Взагалі рекомендовано її берегти і отримувати мало дамагу, бо ремонт спорядження мега дорогий. В більшості просто викидаєш поношені лахи і знаходиш нові. Так ось, костюми як і попередніх іграх, так само розкидані по Зоні. Але знайти їх важче, бо в переважній більшості вони заховані в хабарах, знайти котрі можна, знайшовши певні КПК. За костюм Зоря, до прикладу, я виручив біля 15 тисяч купонів, що дуже круто, адже тепер лаве є і на розхідники, і на ремонт. А от покращувати костюми на початку не рекомендую, це марна трата грошей.
Як і в попередніх частинах, головним способом заробітку є продаж артефактів. Тут все так само, як і раніше, та для початку вам треба знайти нормальний детектор. Звісно, можна юзати і дефолтний чи Гілку, яка мені якось не зайшла, але краще відшукати детектор «Ведмідь» і почати заробляти. Для цього не треба постійно лазити по великих аномаліях, артефакти часто можуть знаходитись у вас під ногами, а ви просто про це не знаєте. Окрім анімації нічого нового в їхньому зборі немає, та і тут важливо додати дещо. Щоб зменшити рівень перевантаження, вам треба відшукати арти, які підіймають переносиму вагу. Більшість артефактів тут дають як бонуси, так і мінуси. Мінусами артів на кілограми є вплив радіації, тому попіклуйтесь про інші арти, які знижують радіацію і не дають дебафи. Скомбінувавши такий сет, ви можете спокійно йти в вилазку. За арти відвалюють пристойно капусти, від 4 кусків мінімум, та все ж вони тут не на кожному кроці як в Тінь Чорнобиля.
Виконання сайд-квестів теж дає змогу підзаробити, але не заробити. За квести дають дуже мало лаванди, від косаря до трьох і то ще в ноги треба цілувати. Але не поспішайте забивати на них, так як саме сайди приводять вас в місця з жирними ничками. Часто можна знайти новеньку оброблену пушку десь в закинутому гаражі, або крутий комбез. Можна нахитрувати і забрати квестовий хабар собі. Після Залісся йде хороша мода на снайперки, які коштують дороги і які новенькими самі падають до ваших рук. Це теж хороша спроба позбутись кредитів від ПриватБанку.
Ось така вам інфа для хорошого старту. Якщо знаєте ще якісь круті способи заробітку – обов’язково пишіть в комент і допомагайте своїм братчикам сталкерам. Підписуйся на цей канал, став лайк і заходь на сайт нашого інтернет-магазину Артлайн за ігровим ПК, котрий дозволить тобі поганяти в Сталкер 2 без жодних проблем. Ну а з вами був Андрій Безсовісний.