#tekhnologii

Вплив швидкості DDR5 на продуктивність під час створення контенту

Вплив швидкості DDR5 на продуктивність під час створення контенту

Деякі компанії, які займаються збіркою комп'ютерів та робочих станцій, а також оглядачів техніки використовують пам'ять без розгону за специфікацією JEDEC. У той самий час вони використовують цю пам'ять вище максимально підтримуваної частоти будь-якому ЦП. Це робиться тому, що виробники робочих станцій віддають перевагу стабільності та надійності системи, а не відносно невеликому приросту продуктивності. Багато сучасних лінійок продуктів з підтримкою DDR5 (AMD X670 та Intel Z790) мають офіційну максимальну швидкість 5200 Мбіт/с і 5600 Мбіт/с відповідно. Цей показник знижується під час використання багаторангових модулів DIMM (RAM Stick) або більше двох модулів DIMM.

 

 

Зміст:

  1. Випробувальна установка
  2. Фотографія
  3. Монтаж відео та анімаційна графіка
  4. Розробка ігор та віртуальне виробництво
  5. Рендеринг
  6. Загальна продуктивність
  7. Як швидкість DDR5 впливає на продуктивність створення контенту?
  8. Висновок

 

 

 

Проте ми в Артлайн постійно оцінюємо нашу лінійку продуктів, щоб гарантувати, що ми пропонуємо нашим клієнтам найкращі можливості. Тому ми проводимо тестування того, як частота оперативної пам'яті впливає на продуктивність додатків для створення контенту. У цій статті ми досліджуємо продуктивність за різних швидкостей оперативної пам'яті від 4400 Мбіт/с до 6400 Мбіт/с. Більшість з них запускатимуться з часовими інтервалами, зазначеними JEDEC (зі специфікацією «B», оскільки це те, чому відповідає оперативна пам'ять з двома встановленими модулями DIMM), з додаванням комплекту 6400, що працює з використанням XMP на Intel, та зі швидкістю 6000 Мбіт/с й налаштованими вручну підтаймінгами на AMD.

Швидкість пам'яті оцінюється по-різному, найчастіше мегагерцах (МГц). Багато виробників відмовилися від цього показника, оскільки через характер ОЗП DDR (подвоєної швидкості передачі даних) зазначені МГц були ефективнішими або еквівалентними тому, що давав виробник і не відображали фактичну частоту DRAM. Наприклад, комплект 5600 працює на частоті 2800 МГц.

Останнім часом все частіше стали вказувати швидкість у мегапередачах за секунду (Мт/с). Це пов’язано з тим, що пам'ять DDR (подвійна швидкість передачі даних) виконує дві передачі за цикл, отже швидкість Мт/с дорівнює «ефективній/еквівалентній тактовій частоті» пам'яті. Деякі виробники також почали виключати зі своїх комплектів будь-які модулі, рекламуючи їх, наприклад, як DDR5 5600. Під час обговорення конкретного комплекту пам'яті ми будемо дотримуватися цього принципу.

Останній спосіб, яким деякі виробники оцінюють швидкість пам'яті, це мегабіти в секунду (Мбіт/с). Однак це не слід плутати із загальною пропускною здатністю, оскільки для цього необхідно знати швидкість Мбіт/с і ширину шини даних конфігурації (64 біта на канал). Ми матимемо на увазі реальну швидкість у Мбіт/с.

 

 

Випробувальна установка

 

Тестова платформа AMD Ryzen 9:

  • Процесор: AMD Ryzen 9 7950X 16-ядерний;
  • Процесорний кулер: Noctua NH-U12A;
  • Материнська плата: ASUS ProArt X670E-Creator WiFi;
  • Оперативна пам'ять: 2x DDR5-5600 32 ГБ (загалом 64 ГБ), 2x G.SKILL Trident Z5 DDR5-6400 32 Гб (64 Гб всього);
  • Графічні процесори: NVIDIA GeForce RTX 4080 16 ГБ;
  • Блок живлення: Super Flower LEADEX Platinum 1600 Вт;
  • Пам'ять: Samsung 980 Pro 2 ТБ;
  • ОС: Windows 11 Pro 64-біт (22621).

Тестова платформа Intel Core i9:

  • Процесор: Intel Core i9-13900K 24-ядерний;
  • Процесорний кулер: Noctua NH-U12A;
  • Материнська плата: ASUS ProArt Z690-Creator WiFi;
  • Оперативна пам'ять: 2x DDR5-5600 32 ГБ (загалом 64 ГБ), 2x G.SKILL Trident Z5 DDR5-6400 32 Гб (64 Гб всього);
  • Графічні процесори: NVIDIA GeForce RTX 4080 16 ГБ;
  • Блок живлення: Super Flower LEADEX Platinum 1600 Вт;
  • Пам'ять: Samsung 980 Pro 2 ТБ;
  • ОС: Windows 11 Pro 64-біт (22621).

Програмне забезпечення:

  • Photoshop 24.6 - PugetBench для Photoshop 0.93.6;
  • Lightroom Classic 12.3 – PugetBench для Lightroom Classic 0.94;
  • After Effects 23.3 - PugetBench для After Effects 0.95.6;
  • Premiere Pro 23.5.0 - PugetBench для Premiere Pro 0.98;
  • DaVinci Resolve 18.1.4 - PugetBench для DaVinci Resolve 0.93.2;
  • Unreal Engine 5.2;
  • OctaneBench 2020.1.5;
  • Cinebench R23.2;
  • Blender 3.4.0;
  • V-ray 5.02.

Щоб дослідити вплив частоти пам'яті на робочі процеси створення контенту, ми будемо тестувати настільні платформи Intel та AMD – Intel i9-13900k та AMD Ryzen 9 7950X. Обидві вони будуть протестовані з 2×32 ГБ ОЗП, лише 64 ГБ. Для цього ми використовуємо два різні набори оперативної пам'яті. Перший представляє собою два модулі DIMM DDR5 5600 32 ГБ, які працюють за специфікацією JEDEC B 46-46-46. Другий комплект G.Skill Trident Z5 6400 32 ГБ DIMM з 2 модулями DIMM, всього 64 ГБ, з профілем Intel XMP для 6400 Мбіт/с 32-39-39-102.

Ми будемо тестувати швидкості пам'яті від 4400 до 6000 на таймінгах JEDEC B, вручну встановлюючи частоту та таймінги в BIOS. Для швидкостей від 4400 до 5600 Мбіт/с обидві системи протестувалися з використанням модулів DIMM 5600, а для швидкостей 6000+ Мбіт/с — з комплектом 6400. Через проблеми зі стабільністю платформа AMD не змогла виконати наші тести зі швидкістю 6400 Мбіт/с з, тому замість цього було використано більш оптимізований набір таймінгів від Buildzoid зі швидкістю 6000 Мбіт/с.

У цій статті ми слідуватимемо порядку нашої стандартної процедури тестування продуктивності, а саме: тестувати процесори відповідно до офіційних рекомендацій Intel та AMD. Це означає, що функції розгону, такі як MCE і PBO, будуть відключені, і будуть застосовуватися обмеження потужності. Тим не менш, ми дозволимо процесорам працювати за межами стандартних вимог до максимальної швидкості пам'яті та максимальної напруги.

Тестування буде проводитися за допомогою стандартного пакета для створення контенту за участю Puget Systems Benchmarks на останніх версіях. Ми також включимо результати кількох інших тестів, у тому числі двигунів рендерингу ЦП, таких як V-Ray та Octane, та тестів розробки ігор у Unreal Engine.

 

 

Фотографія

 

 

У додатках для обробки фото, таких як Adobe Photoshop і Lightroom Classic, ми бачимо досить послідовне збільшення продуктивності за більш високих частот пам'яті. Що стосується системи Intel, цікаво відзначити, що загалом тести на швидкостях 5200, 5600 та 6000 Мбіт/с показали практично однакові результати, а тести з нижчою швидкістю показали зниження на кілька відсотків на кожні 400 Мбіт/с. Так само тести XMP зі швидкістю 6400 Мбіт/с дозволили отримати додаткові 3% продуктивності.

У AMD результати практично такі самі: тести JEDEC на 5200-6000 Мбіт/с мають майже однакові оцінки, і лише на швидкостях нижче за офіційний максимум ЦП працюють гірше. Проте оптимізовані таймінги 6000 Мбіт/с дали зростання продуктивності на 5%, ймовірно через меншу затримку, що пов'язано з більш жорсткими таймінгами. У майбутньому може бути цікаво з'ясувати, чи пов'язані більш високі оцінки в профілі Intel XMP зі збільшенням швидкості або зменшення затримки через нижчі таймінги.

 

 

Монтаж відео та анімаційна графіка

 

 

 

 

Редагування відео та продуктивність анімованої графіки цікаві в порівнянні з фотографією тим, що дві програми – DaVinci Resolve і After Effects – здаються менш чутливими до пам'яті, ніж Premiere Pro або програми для фотографії. DaVinci Resolve для систем на базі Intel та AMD показує невелику кореляцію між продуктивністю та швидкістю оперативної пам'яті, а також має низький розкид оцінок, лише кілька відсотків. After Effects показує відносно стабільне масштабування продуктивності залежно від швидкості оперативної пам'яті, але з такою самою невеликою загальною різницею приблизно 7% від гіршого на краще.

У Premiere Pro система AMD загалом демонструє невеликі зміни частоти пам'яті, але бачить вимірну, хоч і відносно невелику, вигоду від тестів із більш оптимізованими таймінгами. Платформа Intel, тим часом, має 13% перехід від найповільнішої пам'яті до найшвидшої.

 

 

Розробка ігор та віртуальне виробництво

 

 

 

Хоча багато завдань у тестах Unreal Engine, які ми запускаємо для процесорів, найкраще підходять для ЦП вищого рівня, таких як Threadripper Pro, цікаво, що це перший тест, який ми бачили, де відмінності у швидкості ОЗУ можуть ясно показати, який процесор здається найкращим варіантом для робочого процесу, принаймні для Unreal Engine 5.1. Загалом тести Unreal Engine здаються найбільш чутливими до частоти пам'яті та затримки, при цьому середня різниця у продуктивності становить 12% як на платформах Intel, так і на платформах AMD. У AMD зниження затримок ОЗП на 6000 Мбіт/с призвело до збільшення продуктивності на 8%.

 

 

Рендеринг

 

 

 

 

 

Рендеринг ЦП, як правило, залежить насамперед від ядер, частоти ядра та кількості інструкцій за такт. Таким чином, ми бачимо, що частота пам'яті не істотно впливає на продуктивність рендерингу: найбільша різниця спостерігається для платформ AMD в V-Ray, а загальний розкид у продуктивності складає всього 3%. Тест Blender показує ще менший приріст продуктивності з пам'яттю, тоді як результати тестів Cinebench R23 перебувають у межах похибки.

 

 

Загальна продуктивність

 

Щоб вивчити загальний вплив частоти та таймінгів пам'яті DDR5 на продуктивність, ми нормалізували результати до найвищих офіційно підтримуваних швидкостей - 5600 Мбіт/с для Intel та 5200 Мбіт/с для AMD, а потім обчислили середню геометричну нормалізовану оцінку за категоріями. Це дозволило нам побачити об'єктивну картину щодо відсоткових співвідношень продуктивності.

Нормалізовані швидкості

Intel 4400 Мбіт/с
36-36-36-70

Intel 4800 Мбіт/с
40-40-40-76

Intel 5200 Мбіт/с
42-42-42-82

Intel 5600 Мбіт/с
46-46-46-89

Intel 6000 Мбіт/с
50-50-50-95

Intel 6400 Мбіт/с
32-39-39-102 (XMP)

Фотографія

95.68

97.42

100.15

100

100.25

102.85

Відеомонтаж

96.59

98.76

97.64

100

100.61

104.46

Розробка ігор

93.94

94.06

100.41

100

104.32

106.27

Рендеринг

100.90

101.12

100.95

100

101.41

102.18

Загальний показник

96.74

97.81

99.78

100

101.63

103.93

Нормалізовані швидкості

AMD 4400 Мбіт/с
36-36-36-71

AMD 4800 Мбіт/с
40-40-40-77

AMD 5200 Мбіт/с
42-42-42-84

AMD 5600 Мбіт/с
46-46-46-90

AMD 6000 Мбіт/с
50-50-50-96

AMD 6000 Мбіт/с
30-36-36-30

Фотографія

95.04

98.92

100

101.55

100.87

104.71

Відеомонтаж

99.52

99.44

100

102.34

102

104.30

Розробка ігор

94.97

96.45

100

99.84

99.96

107.28

Рендеринг

99.53

99.12

100

100.31

100.68

101.28

Загальний показник

97.49

98.48

100

101.01

100.84

104.37

Загалом ми бачимо, що платформа Intel мала різницю у продуктивності в 7% від 4400 Мбіт/с до 6400 Мбіт/с XMP-профілю, тоді як платформа AMD мала трохи більшу різницю у продуктивності – 10%. З їх максимальних частот вони становили 4%.

Розробка ігор та віртуальне виробництво були найбільш чутливі до частоти/часу пам'яті, за ними йдуть фотографія та відеомонтаж/анімаційна графіка. Рендеринг був відносно незачеплений змінами в пам'яті. Хоча збільшення продуктивності приблизно на 5% є помітним, воно відносно невелике порівняно з різницею продуктивності при заміні або оновленні інших основних компонентів, таких як ЦП або ДП.

 

 

Як швидкість DDR5 впливає на продуктивність створення контенту

 

Хоча збільшення частоти пам'яті DDR5 позитивно впливає на продуктивність як на Intel i9-13900K, так і на AMD Ryzen 9 7950X, загальний приріст був відносно невеликим, особливо коли частота була піднята вище за максимально підтримувані частоти пам'яті процесорів. Як ми помітили вище, вихід за межі цих частот призвів до приросту продуктивності всього на 5-7%, з максимальною вигодою для тестів Unreal Engine та практично нульовим для тестів рендерингу.

Однак компромісом за таку підвищену продуктивність є потенційне зниження стабільності системи. На наш досвід, спроба підвищити частоту і знизити час може призвести до більш високої ймовірності появи BSOD Windows та збою додатків. Відмінним прикладом є те, що ми бачили під час використання оперативної пам'яті DDR5-6400 на AMD. Хоча інші використовують таку швидку пам'ять – ви навіть можете купити для неї комплекти AMD EXPO – ми не змогли змусити її працювати при запуску будь-яких програм для створення контенту. Хоча це прийнятно для багатьох ентузіастів, оскільки вони схильні змінювати таймінги і напруги, щоб досягти достатньої стабільності, як виробники робочих станцій, ми не схвалюємо це, якщо вам потрібна надійна система.

Це тестування переконало нас у тому, що якщо ви шукаєте найкраще поєднання продуктивності та стабільності, використання оперативної пам'яті, що відповідає специфікаціям виробника процесора, ймовірно, є хорошим вибором. При цьому ми говоримо про офіційно підтримувані швидкості оперативної пам'яті, а не про будь-які сторонні рекомендації.

 

 

Висновок

 

Якщо ви шукаєте ідеальну робочу станцію, що підходить практично для будь-якої програми, магазин Artline допоможе вам. Завітайте до нашої сторінки готових рішень, де ми зібрали колекцію пристроїв, спеціально створених для різних цілей, від роботи в Premiere Pro до машинного навчання. Якщо ваші завдання відрізняються, наші спеціалісти можуть створити індивідуальну конфігурацію. Якщо ви не впевнені у тонкощах налаштування робочої станції, що відповідає вашому робочому процесу, не соромтеся звертатися до нашої команди технічних консультантів. Вони готові та готові надати вам необхідну допомогу.

 

м. Київ, вул. Кирилівська, 104

  • (080) 033-10-06
  • (044) 338-10-06
  • (066) 356-10-01
  • (097) 356-10-01
  • (063) 356-10-01

[email protected]

Питання

+ Чи дійсно DDR5 підвищує продуктивність при створенні контенту?
Так, але підвищення не дуже велике, навіть вихід за межі максимальних частот призвів до збільшення продуктивності всього на 5-10%.
+ Які завдання та програми мають сенс використовувати швидкість DDR5?
Це має сенс у всьому, що пов'язане із створенням контенту. Однак, як згадувалося вище, приріст продуктивності не буде значним.
+ Де придбати робочу станцію для роботи з мультимедіа?
Найкращий вибір – магазин Артлайн. Ми самі збираємо робочі станції, а не перепродаємо їх.