#benchmarki

Огляд роботи NVIDIA GeForce RTX 3080 10GB в програмах

image_alt

1 вересня NVIDIA анонсувала нову серію відеокарт GeForce RTX 30. Розробники писали про значне поліпшення продуктивності і ефективності. Тому ми в Artline вирішили протестувати одного з представників цієї лінійки, а саме, NVIDIA GeForce RTX 3080 10GB. Практично всі фахівці зазвичай приділяють увагу іграм при тестуванні продуктивності. Але ми вважаємо, що професійні додатки, особливо ті, що стосуються створення контенту, стають все більш важливими. Тому для нашого тестування ми брали найбільш популярні програми, призначені для обробки мультимедіа.

 

Щоб побачити, як нова GeForce RTX 3080 10GB працює в конкретних сценаріях, необхідно проводити тести рендерингу, розробки ігор, підключати пакет Adobe Creative Cloud тощо. Замість цього спочатку необхідно просто побачити загальні показники ефективності, оцінювати її зростання в порівнянні з попередніми поколіннями. Цим ми і займемося в даному матеріалі. Після цього можна буде займатися виконанням конкретних вузькопрофільних завдань.

 

 

Зміст:

 

  1. Особливості відеокарти
  2. Unreal Engine
  3. OctaneRender
  4. V-Ray GPU Rendering
  5. DaVinci Resolve Studio
  6. Premiere Pro
  7. After Effects
  8. Photoshop
  9. Lightroom Classic
  10. Redshift
  11. RealityCapture
  12. Metashape
  13. Pix4D
  14. Висновки - наскільки добре NVIDIA GeForce RTX 3080 працює з популярним ПО?
  15. Як купити NVIDIA GeForce RTX 3080?

 

Оскільки на даний момент повністю запущені продажі тільки RTX 3080 (3090 планується запустити в кінці вересня, а 3070 – десь в жовтні), ми можемо вивчити тільки 3080. Однак нас дуже цікавить, як будуть працювати RTX 3070 і 3090. Швидше за все, ми опублікуємо статті з результатами їх порівняння, коли зможемо протестувати ці карти.

 

 

Особливості відеокарти

 

Якщо ви хочете побачити повні специфікації для нових карт GeForce RTX 3070, 3080 і 3090, ми рекомендуємо відвідати офіційний сайт виробника nvidia.com. Там також є інша корисна інформація про нові картах серії 30. Але в таблиці нижче ми наводимо ті характеристики, які вважаємо найбільш важливими.

 

Модель Оперативна пам'ять для відеозображень, ГБ CUDA ядра Тактова частота разгону, ГГц Потужність, Вт
RTX 2070 SUPER 8 2 560 1,77  215
RTX 3070 8 5 888 1,70 220
RTX 2080 Ti 11 4 352 1,55 250
RTX 3080 10 8 704 1,71  320

 

Хоча специфікації рідко збігаються з реальною продуктивністю, судячи з таблиці вище, виробник попрацював над збільшенням продуктивності. NVIDIA подвоїла кількість ядер CUDA в порівнянні з порівнянними картами серії RTX 20. Але тактова частота розгону зазнала невелике зниження.

З особливостей варто згадати, що GeForce RTX 3080 працює на новій графічній архітектурі NVIDIA Ampere, яка значно покращує як чисту продуктивність, так і енергоефективність. Той факт, що NVIDIA значно збільшила потужність в порівнянні з RTX 2080 при одночасному підвищенні енергоефективності, означає, що загальна продуктивність набагато перевершує те, на що здатна будь-яка відеокарта NVIDIA Turing.

Були очевидні поліпшення в ядрах RT і Tensor другого і третього покоління відповідно. Але, можливо, найбільше поліпшення торкнулося механізму растеризації.

Завдяки розумній оптимізації NVIDIA змогла подвоїти кількість ядер CUDA, присутніх на кожному потоковому мультипроцесорі (SM). Це, в свою чергу, дозволило зробити обидва шляхи даних на кожному SM здатними обробляти робочі навантаження з плаваючою комою 32 (FP32), що є значним поліпшенням у порівнянні з тими ж Turing. Там один шлях до даних був здатний працювати тільки з цілочисельними робочими навантаженнями. Це ефективно подвоює вихідну пропускну здатність FP32 для кожного ядра. Хоча це не призведе до подвоєння частоти кадрів в комп'ютерних іграх, по крайній мірі, не в усіх.

Крім вищезгаданого подвоєння кількості ядер CUDA, тут також значно збільшений обсяг кешу і пропускної здатності пам'яті. Це стало можливим завдяки переходу на більш швидку пам'ять GDDR6X на 320-бітної шині. В результаті ми отримуємо один з найбільших стрибків продуктивності в іграх за останні роки. Правда, вона не виросла в 2 рази, на що сподівалося багато користувачів. Але нам все ж важливіше подивитися на продуктивність в професійних програмах.

Отже, тепер ми приступаємо безпосередньо до результатів тестування. Далі буде йти список програм, результати тестів і короткий опис результатів. Спочатку у всіх випадках ми будемо використовувати різні бенчмарки (у кожної з програм є свій, а якщо немає, продуктивність буде вимірюватися в PugetBench). У всіх випадках, чим вище оцінка, тим довше стовпець на діаграмі і тим краще продуктивність.

 

Unreal Engine

Unreal Engine

 

Практично у всіх проведених нами тестах RTX 3080 з великим відривом перевершував 2080 Ti і Titan RTX. При роздільній здатності 4К ми бачимо в середньому поліпшення FPS на 60% в порівнянні з 2080 Ti. У деяких тестах частота кадрів майже подвоювалася. У гірших випадках RTX 3080 йшла пліч-о-пліч з Titan, програючи лише тоді, коли обмежуючим фактором була VRAM (оперативна відеопам'ять).

 

OctaneRender

OctaneRender

 

Якщо у вас є місце тільки для однієї відеокарти, то GeForce RTX 3080 – відмінний вибір для роботи в OctaneRender. У цій моделі найвища продуктивність, яку ми бачили під час тестів. Також у неї на 25% більше пам'яті, ніж у моделі попереднього покоління. Хоча, цілком ймовірно, RTX 3090 буде краще і по продуктивності, і по пам'яті.

У той же час, якщо ви звикли до робочих станцій з трьома або чотирма потужними відеокартами (зазвичай так роблять, щоб забезпечити найкращу швидкість рендерингу), дане покоління відеокарт вам не підійде. Так буде ще, принаймні, кілька місяців.

Проблема в тому, що у них немає заднього вентилятора (Rear Exhaust), тому буде складно охолодити навіть двох таких монстрів в одній системі. Хоча співвідношення ціни до продуктивності у RTX 3080 відмінне, продуктивність двох карт RTX 2080 Ti, у яких якраз є вентилятор з тильного боку (вони будуть використовуватися одночасно) як і раніше буде перевершувати показники 3080 значною перевагою. А якщо взяти 3 або 4 RTX 2080 Ti, продуктивність і зовсім виросте в кілька разів. Доведеться почекати виходу нових моделей, щоб однозначно сказати, чи зможе будь-який представник серії RTX 3000 зрівнятися з RTX 2080 Ti при роботі в OctaneRender.

 

V-Ray GPU Rendering

V-Ray GPU Rendering

 

GeForce RTX 3080 – відмінний графічний процесор для рендерингу в V-Ray і V-Ray Next. У нього найкраща продуктивність для робочих станцій з однією відеокартою, та на 25% більше відеопам'яті. Як і у випадку з OctaneRender, для систем, де будуть використовувати дві відеокарти або більше краще взяти RTX 2080 Ti.

 

DaVinci Resolve Studio

DaVinci Resolve Studio

 

У випадку з DaVinci Resolve Studio продуктивність при редагуванні і виконанні базових задач в нових RTX 3080 на 10-25% вище ніж в порівнянні з картами серії RTX 20 попереднього покоління. Але при шумозаглушенні або використанні OpenFX розрив в продуктивності збільшується до 30% в порівнянні з Titan RTX. Більш того, RTX 3080 майже в 2 рази швидше в порівнянні з RTX 2060 SUPER!

Такі результати дозволяють використовувати відеокарту RTX 3080 10GB для подвійний установки в робочу станцію (тобто замість однієї відеокарти буде дві). Але все ж RTX 2080 Ti 11GB буде більш продуктивним варіантом для цього. Тому, можливо, ви вирішите лише на дещицю пожертвувати продуктивністю, але значно заощадити.

 

Premiere Pro

Premiere Pro

 

Середній користувач, швидше за все, не помітить великого приросту продуктивності з використанням нової відеокарти NVIDIA GeForce RTX 3080. Але в певних ситуаціях ця модель може забезпечити значний приріст. В ідеальній ситуації, коли ви використовуєте кілька ефектів з прискоренням на графічному процесорі, ви можете отримати збільшення продуктивності на 10% у порівнянні з більш дорогим RTX 2080 Ti і на 20-40% в порівнянні з RTX 2080, 2070, 2060, навіть з приставкою SUPER.

 

After Effects

After Effects

 

Для більшості користувачів приріст продуктивності в After Effects без незначним. З іншого боку, в деяких робочих навантаженнях даної програми нова GeForce RTX 3080 буде приблизно на 11% швидше, ніж RTX 2080 Ti попереднього покоління, на 16% швидше, ніж RTX 2080 SUPER. Також 3080 буде трохи більше ніж на 20% швидше, ніж старий GTX 1080 Ti.

 

Photoshop

Photoshop

 

Незважаючи на те, що Photoshop має ряд ефектів з прискоренням на графічному процесорі, які роблять важливим наявність гарного графічного процесора, фактично, ми не побачили ніякої різниці в продуктивності між зразками NVIDIA і AMD. Нова NVIDIA GeForce RTX 3080 10GB працює відмінно, але не швидше RTX 2080 Ti, не кажучи вже про RTX 2060 SUPER або навіть старої GTX 1080 Ti. Тому якщо ви працюєте в Фотошоп і у вас вже є RTX 2080 Ti, Titan RTX, RTX 2070 SUPER або ж RTX 2080 SUPER, вам немає сенсу купувати нову 3080. Навіть якщо у вас є інші відеокарти, представлені на графіку вище, враховуючи, що приріст продуктивності буде незначним.

 

Lightroom Classic

Lightroom Classic

 

Компанія Adobe незмінно вимагала продуктивні відеокарти для Lightroom Classic протягом останніх кількох років. Але, як і у випадку з Photoshop, зовсім необов'язково купувати GeForce RTX 3080, адже вона дає не такий вже і великий приріст продуктивності.

Важливо також розуміти, що є істотна різниця між графічним процесором низького рівня і таким, як нова GeForce RTX 3080, але між картами, які знаходяться приблизно на одному і тому ж рівні, вам буде важко помітити різницю. У кращому випадку різниця між RTX 2060 SUPER і RTX 3080 становить лише кілька відсотків, а між RTX 2080 Ti і RTX 3080 практично немає різниці.

Тепер замість оцінки в бенчмарках ми будемо використовувати час виконання різних завдань в конкретних програмах в секундах. Для програм, які будуть обговорюватися далі, цей варіант підходить набагато краще, ніж оцінки в бенчмарках. Як ви розумієте, тут чим менше цифра і стовпець, тим краще показник.

 

Redshift

Redshift

 

Якщо на вашій робочій станції є місце тільки для однієї відеокарти, то GeForce RTX 3080 - фантастичний вибір для рендеринга в Redshift. Ця модель пропонує найвищу продуктивність серед всіх зразків і на 2 ГБ більше відеопам'яті в порівнянні з моделлю попереднього покоління. Знову ж таки, ймовірно, RTX 3090 дуже скоро перевершить 3080.

Однак якщо ви звикли використовувати кілька високопродуктивних відеокарт в робочій станції, 3080 для цього не підійде. Без вентиляторів на тильній стороні буде складно охолодити навіть дві з цих карт в одній системі. Як і у випадку з OctaneRender, якщо ви використовуєте кілька відеокарт, вам більше підійде RTX 2080 Super або Ti.

 

RealityCapture

RealityCapture

 

На даний момент GeForce RTX 3080 є найшвидшою відеокартою з усіх, доступних на ринку для RealityCapture! Звичайно, це може змінитися з випуском RTX 3090 в кінці цього місяця. Але ще варто почекати і подивитися, чи зможе 3090 виправдати таке підвищення ціни. Можливо, все буде зовсім інакше і набагато логічніше буде придбати 3080.

 

Metashape

Metashape

 

На сьогоднішній день GeForce RTX 3080 є кращою одиночної відеокартою, доступною для Agisoft Metashape! Як і в попередніх програмах, це може змінитися з випуском RTX 3090. Ми також розглянемо, життєздатні чи конфігурації з декількома графічними процесорами з цим новим поколінням карт GeForce, і якщо так, то чи дають вони будь-які переваги в Metashape.

 

Pix4D

Pix4D

 

RTX 3080 – надійний вибір відеокарти для Pix4D, але якщо у вас вже є карта GeForce серії 10 або 20 високого класу, немає необхідності для поновлення відеопроцесора. Але це стосується лише тих випадків, коли ви працюєте в Pix4D і не використовуєте інші програми.

 

 

Наскільки добре NVIDIA GeForce RTX 3080 працює з популярним ПО

 

Хоча новий NVIDIA GeForce RTX 3080 10GB, безумовно, є найпотужнішим графічним процесором на даний момент, важливо розуміти, що різні додатки використовують графічний процесор по-різному. У двигунах рендерингу GPU, таких як V-Ray, RTX 3080 значно перевершує карти серії RTX 20. Вона показує себе краще, ніж навіть RTX 2080 Ti, причому різниця становить приблизно 60%. В Unreal Engine дана відеокарта також продемонструвала значний приріст продуктивності – в середньому на 60% вище, ніж у RTX 2080 Ti.

Однак додатки, які більше орієнтовані на ЦП, такі як DaVinci Resolve або Adobe Creative Cloud Suite, дають набагато більш неоднозначні результати. У Resolve RTX 3080 може бути на 35% швидше, ніж 2080 Ti в певних ситуаціях, але в Premiere Pro і After Effects цей показник знижується до 10%. А в Photoshop і Lightroom Classic, де прискорення графічного процесора менш виражено, новий RTX 3080 дає дуже невеликий приріст продуктивності.

Слід зазначити, що конфігурації з декількома графічними процесорами, які можуть бути важливим чинником для деяких з цих додатків, в даний час все ще знаходяться в повітрі. На відміну від попереднього покоління, ці нові карти (включаючи всі моделі серії) не виділяють значну частину свого тепла безпосередньо за межі корпусу, що може означати, що використання більше двох графічних процесорів буде неможливим без складної і дорогої установки рідинного охолодження. Втім, в найближчі місяці мі в Artline ще це перевіримо.

Кілька карт серії RTX 30 були анонсовані, але ще не випущені. Наприклад, незабаром вийде більш потужна GeForce RTX 3090, а більш скромна RTX 3070 8GB очікується десь в кінці жовтня. Дуже важливо перевірити їх після старту продажів, щоб мати більш актуальну інформацію про те, як ці карти працюють в професійних додатках. Ми в Artline обов'язково займемося цим і поділимося з вами результатами своїх тестів.

 

 

Як купити NVIDIA GeForce RTX 3080

 

Якщо ви вирішили, що вам необхідно придбати відеокарту NVIDIA GeForce RTX 3080, просто зверніться в магазин Artline. Ми можемо зібрати повноцінну робочу станцію або персональний комп'ютер під ваш бюджет і завдання, які ви будете виконувати. Також ми можемо порекомендувати інші відеокарти, центральні процесори, материнські плати і так далі. Просто телефонуйте або пишіть, контакти вказані нижче, ми завжди вам раді!

 

м. Київ, вул. Кирилівська, 104

  • (080) 033-10-06
  • (044) 338-10-06
  • (066) 356-10-01
  • (097) 356-10-01
  • (063) 356-10-01

 [email protected]