Для того, щоб заробляти більш ніж 1 мільярд доларів на рік, вам всього лише потрібно дійти до простої ідеї – здогадатись створити шутан, в котрому можна розмальовувати пушки. Саме стільки капусти компанія Valve зрубала в 2023-му на кейсах для CS2 і з кожним роком ставки суттєво підвищуються. З кожним, та не з наступним. Бо вже з 2026-го хлопцям можуть прикрити лавочку, прирівнявши її до казино. Сьогодні поговоримо про круті зміни, котрі можуть наглянути швидко й безкомпромісно, змінивши звичну для Valve модель. Ви вже на Артлайн Плей і перед початком залишу ваше запрошення на сайт інтернет-магазину Артлайн, де ти завжди можеш купити круту ігрову збірку.
ДИВИСЬ ЦЕЙ РОЛИК НА YOUTUBE
«Я вважаю, що Counter-Strike досі така популярна не через сетинг, а не через колекційні предмети» - каже в новому інтерв’ю автор Counter-Strike Мін Ле.
Смілива заява, враховуючи той факт, що батько мода КС пішов на пенсію ще в 2006-му, передавши штурвал Valve. Сьогодні ж порівнювати популярність Контри з популярністю в середині нульових просто смішно, так як з гіганта вона встигла перетворитись на справжнього титана. Та що найцікавіше, колись ж не було жодних скінів, люди грали просто тому, що любили, хіба сьогодні не може бути подібного? Часто можна почути, мовляв: «Що? Грати в КС2 в 25-му? Та це крінж, стільки класних шутерів вийшло, а ти граєш в це застаріле ла***!». Доля правди в цьому справді є, та чому ж люди дійсно так люблять КСку і чи причина реально в скінах? Бо якщо так, то подібна причина може бути вирізаною вже цього року, що ж тоді чекає на гру в майбутньому?

Ситуація така: в Європі вже декілька років спеціальна комісія доволі успішно бореться з лутбоксами в іграх, прирівнюючи їх до ігор азартних. Такі вельмишановні пани як Ubisoft і EA вставляли донатні реклами прямо в меню своїх творінь, ніби натякаючи, що гра потребує валюти, а шеф – нової яхти. Комісія успішно позакривала подібні притони, а також суттєво прорідила кількість всіляких донатних сміттярників. І це правильно, оскільки лутбокси – це реально майже що типові казино з калатонами, в котрих тобі або випаде, або не випаде, і другий випадок випадає частіше. Всі бачили ці відосі на Ютубі, де чуваки купляють по штуці кейсів, потім тарять по штуці ключів, відкривають всі ці закрутки і з тисячі предметів випадає біля десяти більш-менш адекватних? О так! Valve обожнює подібні речі, та так сильно, що до кожного свого успіху пхає battle pass а.к.а. арсенальну перепустку, котру ти береш за реальний бабос і починаєш фармити шмот, який тобі дозволяють фармити. Такий собі хом’ячок в коробці, давай 600 гривень і винось парне число синіх скінів за пазухою.

Бізнес Valve на скінах поки залишається недоторканим лише за однією причиною – Valve каже, що гроші Стім – це не реальні гроші, тому й лутбокси не можуть прирівнюватись до азартних ігор. І ця казочка дійсно працює, вірніше – працювала, бо на разі поповзли дуже серйозні плітки про те, що подібну бізнес-модель таки закриють. Можливо, хтось з цієї комісії вирішив перевірити «несправжність» грошей Стім і почав регатись в субсервісах, котрі дозволяють виводити за скіни реальне лаве прямо на карточку. Тобто, легенда руйнується, та її й перевіряти не потрібно, щоб зрозуміти, що це все просто бізнес.

Бізнес на кейсах розрісся до такої стадії, що скіни чи ті ж лутбокси тепер тарять на холдінг як біток. Ринок скінів CS2 часто прирівнюють до ринку крипти, так як обидва вони мають власну економіку, яка то піднімається, то падає. Думаю, всі чули, що недавно сама Valve обвалила власний ринок скінів, а потім ще й потужно заробила на цьому. Вдумайтесь: лише за березень 25-го Valve заробили 82 мільйони баксів на скінах, тоді як за рік ця сума крокує далеко за 1 мільярд. Епідемія з кейсами працює навіть заразніше за скіни з Доти, а самі гравці можуть добре заробляти на створенні таких скінів, якщо їх таки оберуть Valve для одного з кейсів. Компанія створила можливість заробляти всім і всім бути в долі, але ці правила можуть змінитись в 26-му.

Декілька тижнів тому Valve тихенько й непомітно вимкнули дроп рідкісних кейсів CS2. Пару років тому чуваки вимкнули й обов’язковий дроп кейсів за призові місця, видаючи 1 заслужений кейс на тиждень всім, хто апне лвл. Все це вказує на те, що готується переробка системи лутбоксів. Тепер замість кейсів будуть термінали і вони вже давненько є в КС2. Термінали – це ті ж лутбокси, але з видимим лутом. Тобто якщо дроп з кейса був завжди рандомним і ти не міг вибирати той скін, який хочеш, то тепер все навпаки, вибирати будеш лише той, який найбільше до вподоби. Такі термінали вже є в КС2, але вони або швидко падають в ціні, або й взагалі поки не дуже ціняться. За системою терміналів вже давненько працює лутбокс-ринок Франції в КС2. Вам треба купити спеціальний X-Ray P20, який дозволяє просканувати коробку, побачити всі скіни і вже потім вибрати свій. Якщо зараз зайти в КСку, на Genesis-терміналі пише, що після відкриття продати його вже не можна, а всі скіни, як бачте, теж висвічіють внизу. Подібна історія вже впроваджена в Китаї – там ввесь дроп підписаний шансом, щоб не вводити людей в оману. В Бельгії і в Нідерландах кейси і взагалі заборонені.

За плітками, в 26-му Європейська комісія готується запропонувати і впровадити Закон про цифрову справедливість, тому Valve вже активно готуються до нової асиміляції. Та чи дійсно КС2 така популярна саме через скіни? Що ж, звісно, кейси відіграють неабияку роль в популярності цієї гри, та рекорди по онлайну вона б’є не через них, а через те, що по сей день в цю гру можна зайти з будь-якого калькулятора і грати з комфортом без яких-небудь вкладень. Варто додати й те, що зі стрільбою з КС2 можуть рівнятись не так багато шутерів, хоч одразу треба підкреслити той факт, що в кожній грі вона різна і до кожної треба звикати. Все ж в плані змагального шутера, де твоя головна мета – знищити команду противника, КС забезпечує простий і зрозумілий конкурентоспроможний геймплей, який наказує за помилки очікуванням і мотивує грати розумніше. Він безкоштовний, він має величезну історію і він вже давно знаходиться на вершині популярності. Видається мені, що в КСку будуть грати і через 10, і через 20 років, так як в плані простоти це справді ідеальний продукт. А що думаєш ти?