Технологія гіперпоточності в процесорах Intel називається Hyperthreading (часто скорочується до HT). В AMD аналогічна технологія (правда, тут її чомусь називають одночасна багатопоточність, хоча суть та ж) називається Simultaneous Multithreading (або SMT). Дані функції присутні в багатьох процесорах середнього рівня. А майже у всіх високопродуктивних ЦП вони включені за замовчуванням. Принцип роботи цих технологій полягає в дублюванні частини кожного ядра.
Іншими словами, частини кожного ядра ділиться на ще більш дрібні частини, а коли їм потрібно виконати якесь завдання, вони з'єднуються знову. Завдяки цьому другий програмний потік може бути готовим до подальшої роботи і чекати команд, як тільки ядро завершить обробку потоку. Це, фактично, подвоює кількість «ядер» з точки зору операційної системи (насправді кількість залишається тою ж). А в деяких додатках ця технологія може привести до ще більш значного збільшення продуктивності.
Зміст:
Більш докладно про Simultaneous Multithreading ви можете прочитати у Вікіпедії, а про Hyperthreading більше інформації дасть офіційний сайт intel.ru. Також одночасна багатопоточність наочно показана у відеоролику нижче. У ньому є і деяка інформація про те, чи дійсно SMT впливає на продуктивність. Спойлер: в іграх і «важких» програмах або немає ніякого впливу, або від одночасної багатопоточності тільки гірше і це дуже цікаво!
Примітно, що в деяких ситуаціях використання HT і SMT може знизити продуктивність. Це актуально, наприклад, коли програма щосили намагається ефективно використовувати велику кількість ядер. В такому випадку ефективність роботи під час виконання тих чи інших завдань буде стогнувати (якщо сказати по-простому, буде застій) або навіть скорочуватися по мірі збільшення кількості ядер в ЦП.
У деяких наших попередніх випробуваннях в Artline ми спостерігали, що деякі фотограмметричні додатки краще працювали з процесорами, у яких менша кількість ядер. Тому зараз нам було цікаво подивитися, чи можуть HT і SMT негативно впливати на продуктивність в цихо програмах. У цьому матеріалі ми зосередимося на програмі RealityCapture для побудови 3D моделей. Якщо ви займаєтеся чимось подібним, це тестування буде особливо цікавим для вас.
Якщо ви бажаєте пропустити інформацію про параметри та результати тестів при виконанні різних завдань, відразу переходите до висновку.
Опис тестової платформи
Нижче перераховані специфікації систем, які ми будемо використовувати для тестування.
Тестова платформа для Intel 9 |
|
Процесори |
Intel Core i9 9900K |
Кулер |
Noctua NH-U12S |
Материнська плата |
Gigabyte Z390 Designare |
Оперативна пам’ять |
4x DDR4-2933 16GB (64GB всього) |
Тестова платформа для AMD Ryzen |
|
Процесори |
AMD Ryzen 9 3950X |
Кулер |
Noctua NH-U12S |
Материнська плата |
Gigabyte X570 AORUS ULTRA |
Оперативна пам’ять |
4x DDR4-2933 16GB (64GB всього) |
Тестова платформа для AMD Threadripper 3 |
|
Процесори |
AMD TR 3970X |
Кулер |
Noctua NH-U14S TR4-SP3 |
Материнська плата |
Gigabyte X299 TRX40 AORUS PRO WIFI |
Оперативна пам’ять |
4x DDR4-2933 16GB (64GB всього) |
Тестова платформа для Intel X-10000 |
|
Процесори |
Intel Core i9 10980XE |
Кулер |
Noctua NH-U12DX i4 |
Материнська плата |
Gigabyte X299 Designare EX |
Оперативна пам’ять |
4x DDR4-2933 16GB (64GB всього) |
У всіх випадках використовувалася відеокарта NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti 11GB, накопичувач 1 ТБ і операційна система Windows 10 Pro. Версія програми RealityCapture - 1.0.3.10403. Як банчмарк був узятий Puget Systems RealityCapture Benchmark, один з найбільш об'єктивних на сьогоднішній день.
Методологія тестування
Для тестування ми взяли 4 набори зображень, за допомогою яких буде виконуватися фотограмметрія (процес переробки картинок в 3D моделі). Вони містять у собі моделі меншого і більшого розміру, а також проекти карт. Всі ці набори зображень є загальнодоступними.
Ми збираємося провести експрес (швидкі) і розширені тести продуктивності RealityCapture. Ось список моделей, які ми будемо створювати, і вихідні зображення:
- модель гори – для неї було взято 45 фотографій по 20 Мп кожна;
- карта школи – 51 фотографія по 18 Мп кожна;
- модель школи (3D) – 278 фотографій по 18 Мп кожна;
- карта парку – 758 фотографій по 18 Мп кожна.
Результати тестів
У цій статті основна увага приділяється продуктивності кожного процесора в RealityCapture з включеноим Hyperthreading або SMT в порівнянні з відключеним, а не просто порівнянню одного процесора з іншим. Тому діаграми побудовані так, щоб це відображати. Є два результати для кожного процесора:
- результат з включеним HT / SMT відображається синім кольором;
- результат з вимкненим HT / SMT відображається червоним.
Ці діаграми показують загальний час обробки кожного набору зображень в секундах. Тому менші числа і більш короткі лінії вказують на кращу продуктивність. Отже, ось наші результати.
Для тих, хто хоче зрозуміти, як HT і SMT вплинули на продуктивність на різних етапах обробки, ось повна таблиця результатів.
Аналіз результатів
Результати, показані вище, можуть здатися трохи незрозумілими, тому давайте розберемо їх по процесорам. Модель AMD Threadripper 3970X виграла від відключення одночасної багатопоточності. Імовірно, те ж саме буде спостерігатися і в інших процесорах Threadripper 3-го покоління.
AMD Ryzen 3950X також показав збільшення продуктивності з відключеним SMT. Але в даному випадку збільшення було набагато менше, ніж в Threadripper. Фактично, поліпшення на 1-3%, можна вважати похибкою. Цілком ймовірно, що з більш ранніми моделями (3900X або нижче) результат буде іншим.
Intel Core i9 10980XE показав приріст в 3 з 4 тестів з вимкненим HT, але трохи втратив продуктивність в останньому тесті. Як і у випадку з лінійкою Ryzen, ймовірно, процесор з меншою кількістю ядер в сімействі Core X не отримає ніякої користі від відключення HT.
Intel Core i9 9900K показав кращі результати при включеному HT, особливо з найбільшим зображенням в нашому тесті. Невеликий приріст, який він мав з двома іншими наборами зображень, ймовірно, також варто віднести до похибки. Тому на цьому та інших основних процесорах Core команда фахівців Artline рекомендує залишити Hyperthreading включеним.
Висновки
Отже, чи потрібно включати Hyperthreading або SMT для роботи в RealityCapture? Насправді це залежить від того, який процесор ви використовуєте. Для моделей з великою кількістю ядер (16 ядер і більше) відключення HT і SMT трохи підвищить продуктивність. На процесорах з меншою кількістю ядер використання цих функцій має дати кращі результати.
Програма RealityCapture показала найкращі результати з відключеними гіперпоточностью і одночасною багатопоточністю при роботі на високопродуктивних процесорах (від 16 ядер). На процесорах з меншою кількістю ядер залишення цих функцій включеними призвело до підвищення продуктивності.
Фахівці магазину Artline із задоволенням допоможуть вам зробити правильний вибір процесора. Просто скажіть, які завдання ви виконуєте, і який продуктивності хочете домогтися. Пишіть в чат, на пошту або телефонуйте!
м. Київ, вул. Кирилівська, 104
- (080) 033-10-06
- (044) 338-10-06
- (066) 356-10-01
- (097) 356-10-01
- (063) 356-10-01
![]() |
Робоча станція ARTLINE WorkStation W54v01
|
![]() |
Робоча станція ARTLINE WorkStation W75v10
|
![]() |
Робоча станція ARTLINE WorkStation W97v12
|