background
Комп’ютери, ноутбуки, комплектуючі, периферія та аксесуари, вигідні ціни Каталог товарів
Спілкуємося українською?
Залишити російську
Комп'ютери Artline Комп'ютери Artline 0 1 2 3 4 5 6 7 0 1 2 3 4 0 0 1 2 3 4 5 6 0 1 2 3 4 5 6 7 8 0 1 2 3 4 Сервери Artline 3D пристрої та аксесуари 3D пристрої та аксесуари 3D принтери Філаменти та смоли Запасні частини 3D сканери Одноплатні комп'ютери Додаткове обладнання Гравери Ноутбуки Ноутбуки 0 1 2 3 4 5 0 1 2 3 4 Монітори Комплектуючі Комплектуючі Відеокарти Процесори Материнські плати Оперативна пам'ять Системи охолодження Корпуси для ПК Блоки живлення SSD накопичувачі HDD накопичувачі Звукові карти Карти відеозахоплення Контролери Додаткові аксесуари Обладнання для майнінгу Комп'ютерна периферія Комп'ютерна периферія ДБЖ, стабілізатори, батареї Клавіатури Мишки Килимки для мишки Навушники та гарнітури Мікрофони Крісла Комп'ютерний стіл Кріплення для монітора (кронштейни) Веб-камери Ігрові контролери Акустичні системи Мережеві фільтри Принтери та БФП Обладнання для проведення конференцій Графічні планшети Презентери Аксесуари для клавіатур та мишок Аксесуари до навушників Витратні матеріали USB флешки Перехідники та адаптери Командна панель для ПК Шредери Мережеве обладнання Мережеве обладнання Маршрутизатори Комутатори Точки доступу / Ретранслятори Wi-Fi адаптери Bluetooth адаптери Мережеві карти та адаптери IP телефони Мережеві сховища (NAS) LAN-кабелі (патч корди) PoE адаптери Powerline адаптери VoIP-шлюзи Медіаконвертери Підсилювачі зв'язку Модеми Трансивери KVM-Перемикачі Комутаційні шафи Стійки Патч-панелі Блоки розеток Електрогенерація Електрогенерація Системи збереження енергії Зарядні станції Генератори Інвертори Акумуляторні батареї Повербанки Сонячні панелі Зарядні станції для електромобілів Пуско-зарядні пристрої Батарейки та акумулятори Аксесуари електрогенерація Електроніка, ТВ, мобільні гаджети Електроніка, ТВ, мобільні гаджети Смартфони Планшети Електронні книги Кнопкові телефони Смарт-годинники Аксесуари Карти пам'яті Телевізори Проекційне обладнання Фото та відеотехніка Освітлення Автомобільні насоси Автомобільні пилососи Відеореєстратори Повітродувки Ігрові консолі Розумний дім та безпека Розумний дім та безпека Сигналізації Камери відеоспостереження Мережеві IP відеореєстратори Панелі виклику Аксесуари для відеоспостереження Контролери для розумного будинку Розумні розетки Смарт приставки Програмне забезпечення Програмне забезпечення Операційні системи Офісні програми Ігри Побутова техніка Побутова техніка Кондиціонери Зволожувачі повітря Роботи пилососи Ваги Обігрівачі Чайники Електрогрилі Настільні плити Мийки високого тиску Активний відпочинок та туризм Активний відпочинок та туризм Окуляри для керування дронами Пульти керування для дронів Приймачі та передавачі для дронів Квадрокоптери (дрони) Автохолодильники Каністри Ліхтарики Туристичний посуд Туристичні пальники Гамаки Дорожні валізи Сумки Дорожні аксесуари Електротранспорт Електротранспорт Електровелосипеди Електросамокати Електроскутери
#resheniya-dlya-igr

Абсурдність карти Stalker 2

stalker 2 vs stalker map

Граючи в Сталкер 2, всі ми помічали дещо дивне. Це дивне стосується карти і розставлених на ній об’єктів, котрі далеко не завжди збігаються з досвідом, набутим з попередніх частин. Якщо ж почати розглядати все більш прискіпливо, то в багатьох місцях вийде неабияка нісенітниця, про котру ми й поговоримо сьогодні. Я Андрій Безсовісний, ви на Артлайн Плей і перед початком залишу ваше запрошення на сайт нашого інтернет-магазину, де ви завжди можете купити топовий ігровий ПК. Отримай 25% знижки на продукцію Razor до Різдва.

 

ДИВИСЬ ЦЕЙ РОЛИК НА YOUTUBE

 

Зона в Сталкер 2 змінилась. Змінилась не тільки візуально, зодягнувшись в барвисту графіку, але й технічно. Поглянувши на карту, втрачаєш орієнтир, так як карта Сталкер 2 не просто більша за попередні, вона в багатьох місцях інша, навіть не просто нова. Розробники кропітливо переробили карту Зони, адаптувавши її під сучасні реалії власних потреб. Це означає, що безліч старих місць тепер на місцях нових, і це злегка вносить плутанину, так як починаєш губити орієнтир, котрий склався ще з 2007 року.

Та не так важливий орієнтир топографічний, як орієнтир сюжетний. Справа в тому, що подібні зміни в карті негативно відбиваються на попередніх іграх серії. Зміни в локаціях, в їх місцезнаходженні перетворюють сюжетні наративи попередніх ігор на абсурд і побачите ви це на власні очі.

Щоб якомога чіткіше вникнути в деталі нової мапи та змін, що її стосуються, розглянемо все на прикладі шляхів протагоністів трьох попередніх частин. Хронологічно варто розпочати з Чистого Неба, та все ж я наполягаю саме на Тінь Чорнобиля – як першого так і першого для всіх олдів. Отже, Стрілець розбивається на вантажівці смерті на Кордоні, його рятує Рудий і відносить до Сидоровича. Вникати в деталі сюжету тут ми не будем, бо повний переказ вже давно є на каналі і тут. Кордон в Сталкер 2, напевно, найбільш відповідна локація до попередніх частин. Змін тут небагато, тому шлях Стрільця можна відстежити легко. Він розмучується з бандосами на АТП, йде до Сидора, потім до Лиса, той відправляє його на Звалище.

І тут постає зміна перша – Звалище тепер не по прямій північній дорозі. З’явився Дикий Острів і Мала Зона, тому Звалище перекочувало вище. Швидш за все, Стрілець пройшов через Залісся, а після вийшов до Депо. Тут доволі відповідно все виконано до Тінь Чорнобиля, тож Стрілець проходить Агропром, його підземелля, військову базу, а після йде на Росток до Бармена. Як бачимо, на карті Сталкер 2 він робить дуже велике коло, а ми знаємо, що повертався він саме через Звалище – грали за Стрільця всі.

Після наш герой прямує до Х-18 через Темну Долину, яка тут теж переїхала, але постаралась зберегти свої географічні координати на недалекому сході. Темна Долина теж прекрасно змальована, хоч і з новими штрихами, а от після Х-18 виникає проблемка, так як тепер з’явився Дикий Острів, який знищив колишню стежку на Кордон.

В точці Темного ми бачимо, що тунель там закритий, та в будь-якому випадку ці шляхи поєднати неможливо, тому тут шлях Стрільця вперше фейлиться. Припустимо, що він пішов через Дикий Острів, як ми ходили в Сталкер 2. Кілометраж намотується нереальний, та ми рухаємось швидко і ось вже з Ростка прямуємо до Янтаря, де нас зустрічає другий фейл. 

Перенесення Янтаря – дуже погана ідея, яка руйнує одразу як сюжетний, так і топографічний аспект гри. Янтар повинен був б знаходитись десь західніше від Агропрому на карті Сталкер 2, натомість він взагалі переїхав вище і став під Рудим Лісом. З Янтарем і в попередніх частинах були фейли. Мудрий доктор Сахаров так і не впізнав в нас Стрільця, та це вже інша тема. Мічений розмучується на Янтарі, йде в Х-16, виходить з лаби, вертається на Росток.

Після ми вкотре бачимо кінські забіги Стрільця на далекі дистанції, які мало що мають спільного з реальністю. Він зустрічається з Доктором в сховку, а після прямує до Випалювача мізків, щоб його відключити.

Тут нас зустрічає третій фейл, один з найбільш масштабних і абсурдних – військові склади. Військові склади на мапі Сталкер 2 разом з селом кровососів переїхали нижче, тому замість півночі Стрілець, виходить, йшов на південь. Це не має жодного сенсу, так як саме на кінці локації Військові склади знаходився Бар’єр, такий собі пункт пропуску до Центру Зони, котрий охоронявся Монолітом. Чи можемо відшукати Бар’єр в новому місці? Ні. Його рештки перенесли західніше разом з самим Випалювачем мізків, що теж створює мало сенсу. В Сталкер 2 тут створили цілий новий регіон Малахіт, а це означає те, що Випалювач ніколи не знаходився на початку шляху до Центру Зони. Цей факт повністю знищує звичний для нас лор з попередніх ігор. Яким макаром тоді захищався Центр Зони і чи працював цей випалювач по блютузу – тепер неясно взагалі. 

Що ж, судячи з карти Сталкер 2, Стрілець вкотре робить неймовірний забіг і йде до Центру вже через Рудий Ліс і Янів. Наступна зміна – перенесення Прип’яті. Якщо в Тінь Чорнобиля вона стояла прямо перед станцією, то в Сталкер 2 переїхала на своє правильне географічне положення. Стрілець заходить в мертве місто і йде за декодером, а після прямує до станції, котра сховалась у нас тут за хмарами. Стрілець заходить до Саркофагу і знищує С-Свідомість.

Тепер перейдемо до Чистого Неба, чия карта повторює карту Тінь Чорнобиля, але додає нові локації. На карті Сталкер 2 події гри починаються ось тут, навіть тіла вчених можна знайти в вагоні поїзда. Шрам прокидається на базі Чистого неба на Болотах, йде на вишку, де його накриває викидом, а потім виконує завдання по зачистці боліт. Всі місця є на новій мапі, тож їдемо далі і виходимо на Кордон – тут маємо перший фейл, оскільки Кордон тепер не біля боліт, а доволі таки далеко.

Судячи з карти Сталкер 2, Шрам мав би піти попри тусовку професора Лодочки з бандосами, та як ми знаємо, вийшов він під кулеметним вогнем нижче села новачків, тому можна припустити, що він або поплив човном, або знав якийсь короткий шлях, котрий в Сталкер 2 і взагалі не існує.

Тут ніщо не сходиться ні з чим, тому їдемо далі і йдемо на Звалище – та ж дилема, що й в Стрільця. В Темній Долині теж маємо ту ж історію, а після Шраму дають по макітрі в тому самому підвальчику.

Ми розмучуємося на Звалищі, потім на Агропромі, де нас зустрічає ще один фейл, а саме – відсутня підірвана печера зі снорками в Сталкер 2, немов Шрама там ніколи й не було. Після скороченим шляхом Шрам виходить на Янтар, який тепер на півночі, тож герою довелось йти або обходити Звалище техніки. Шрам допомагає вченим, щоб відкрити дорогу до Рудого лісу в попередніх іграх, тоді як в Сталкер 2 це не має сенсу, бо доріг до Рудого лісу стільки, що задовбешся ходити. 

Далі Шрам намагається наздогнати Стрільця, та той підриває за собою тунель в Рудому лісі. Шрам йде через ліс до Лісника, і тут бачимо, що все абсолютно змінилось. Новий Рудий ліс майже не має нічого спільного зі старим, а після й взагалі починається повний абсурд. Лісник відправляє нас на військові склади, щоб зв’язатись зі сталкерами, які проникли в Лиманськ.

Тепер військові склади знаходяться в Горілому лісі, що повністю руйнує сюжетний аспект Чистого неба. Тобто Шрам йшов назад стільки, а після ще й стільки повертався? Через Янтарі, Ростки й інші заповідники? Слабо в це віриться, тим паче вишок в тій локацій і так достатньо, можна було навіть на саму хату Лісника залізти, щоб зловити Київстар.

Що ж, забіги рівня Тур де Франс таки приводять нас в Лиманськ, якого поки що немає на новій карті, а після наші герої опиняються вже на станції через підземні катакомби, що завжди дуже зручно у всесвіті Сталкер.

Тут стільки всіляких підземних катакомб, що ціле місто туди можна запхнути, але нам таки не дають туди зазирнути. Далі сюжет нам відомий – зомбування Шрама і Стрільця, куліси.

Поклик Прип’яті теж рясніє абсурдом, якщо зрівнювати шлях Дегтярьова і карту з картою Сталкер 2. Хоч карта Поклику більше не виглядає логічною, вона доволі близька Сталкер 2. Дегтярьов починає з Затону, який тепер знаходиться вище боліт, а не біля Янова і Прип’яті. Це логічно, бо і в реалі воно так, тим паче надто близько така нюбі локація знаходиться до Центру Зони. Майор починає шукати гелікоптери – декотрі з них дійсно є в Сталкер 2, тоді як інша частина розтворилась чи просто зникла. Це другий фейл, підкріплений гвинтокрилом в Залізному Лісі, який тепер не знаходиться на Затоні, а знаходиться вище Ростка і це закрита локація, так як вона буде фігурувати в DLC. Шлях Дегтярьова виглядає найбільш логічним на карті Сталкер 2. З Затону ми йдемо на Янів, який так само знаходиться перед Прип’яттю. Там теж шукаємо вертушки, одна з котрих взагалі десь за картою Сталкер 2 – місця з мінами в грі немає. Дегтярьов йде з командою через Юпітер і виходить в Прип’яті, де одразу ж лутає Гауску. Тут підкрадається третій, найбільший фейл – Дегтярьов повертається на Затон, щоб з’ясувати деталі про Гауску, і це абсолютно відірвана від реальності подорож. Тим паче нас вкотре відправляють до Залізного лісу, котрий тепер має інше місцезнаходження. Далі сюжет ви знаєте і його можна відтворити на карті Сталкер 2, та все це виглядає більш ніж абсурдно.

Звісно, розробники переробили карту так, як їм зручно, і це абсолютно нормально. Та чи варто було жертвувати лором задля нових експериментів? Можливо, розробники не згадували всіх деталей, коли переробляли карту. З іншого боку, досліджуючи ці мапи, мені видалось дійсно класною ідеєю те, що Стрілець проходить майже що один і той самий шлях двічі, навіть не усвідомлюючи цього. Та ще й як проходить! Такий кілометраж навіть Спрінтер з 95-го не намотує, тоді як наші герої роблять це на раз-два. Тут можна пошукати виправдань, типу це всього лише легенди, історії, однак ми ж прожили з вами ці історії від першої особи разом з героями, ми ж знаємо як воно було насправді. І навіть якщо в кат-сценах Скіф зображений з пістолетом, а Стрілець проходить до центру з короткоствольним Калашом, це не означає, що так воно й було. Швидш, це вказує на те як сьогодні виглядає технологія захоплення рухів з акторською грою в невеликій кімнаті. Відтворити операцію «Моноліт» у всьому її масштабі на разі просто нереально, тож і сприймати кат-сцени за чисту монету теж не варто.