В Сталкер 2 чудова стрільба, а от баланс зброї таким епітетом не назвеш. Ситуація виплила ще того року, коли хтось видобув реальні характеристики всіх пушок і сказати, що цей список був злегка відірваний від реальності – не сказати нічого. Під час останнього проходження я вирішив перевірити все особисто, тому скажу одразу: ані баланс, ані видобутий список з балансом не відповідає дійсності. Я Андрій Безсовісний, ви на Артлайн Плей, і перед початком – залишу ваше запрошення до нашого магазину, де ти завжди можеш купити топовий ігровий ПК.
ДИВИСЬ ЦЕЙ РОЛИК НА YOUTUBE
«В Сталкер 2 не так багато зброї» - така думка часто закрадається під час проходження, та коли я почав визбирувати все для відео, минуло не лише декілька ігрових днів, але й не менше реальних. Я зібрав всі пушки, які ви можете отримати в грі, а після модифікував їх по максимуму – на це зійшло більше ніж 2 мільйони купонів, ніяких чітів, ніяких кодів на бабки. Все ж навіть з таким обертом до фула обробити все не вийшло, як і відшукати до всієї зброї всі обвіси, АЛЕ це не вплине на тест – побачите на власні очі. Одразу скажу, що тестити ми будемо просте видання, а не Deluxe, в котрому є ціла купа унікальних модифікованих пушок. Для них потрібно робити окреме відео, тож цього разу ми зупинимось на тому, що є в грі і з чим можна воювати. Куль сьогодні буде більше, ніж слів, а також я покажу вам як найкращі пушки ломлять фейс Химері на раз-два.

Що ж, умовно зброю в Сталкер 2 будемо ділити на: пістолети, пістолети-кулемети, автомати, дробовики, снайперки і кулемети. Як скрізь, є high lvl зброя, є початкова, однак тут гра дає можливість пройти себе навіть з початковою Гадюкою, якщо її добре обробити і познаходити до неї топові покращення, як і до будь-якої зброї. Часто ми використовуємо ту чи іншу пушку чисто з сьогоденних потреб, адже до неї насипають найбільше куль і вона найдешевша в ремонті. Часто гра перегинає з цією стратегією, через що не дає адекватну кількість набоїв до high lvl пушок, що теж створює дизбаланс. Та почати варто з пістолетів-кулеметів, котрі в Сталкер 2 є однією з найпопулярнішої зброї.

Почнемо з тієї ж Гадюки, котра переїхала сюди ще з попередніх Сталкерів. Добре знайома пушка тепер отримала цілий ряд модифікацій, завдяки чому може стати в пригоді до самої Прип’яті. До Гадюки навалюють найбільше куль в грі, тому без збільшеного магазину тут не обійтись. Малий дамаг пушка компенсує швидкострільністю, хоч і не відрізняється високою точністю чи дальністю. В зажимі МП-5 контролювати важко, а щоб завалити з неї когось в екзоскелеті, потрібно дуже багато хедшотів, що говорить про її неактуальність в ендгеймі. З 6 місць автомат почесно займає четверту сходинку.

Бо п’яту займає Швидкостріл, модифікований АКМ-74У самого Стрільця, котрий ми можемо відшукати в його сховку. В Сталкер 2 кожна проста пушка має модифіковану покращену версію в грі. В АКМ це Швидкостріл, в Гадюки – пушка Шаха, в ЗУБРА – Щуробій тощо. Ці версії ми теж будемо брати до уваги, та варто зазначити, що апнути простий ствол до їх рівня у вас не вийде, бо ця преміальна зброя завжди сильніша і завжди зі скінами. Якихось надзвичайних переваг у неї немає, але на пару міліметрів таки буде різнитись вона за характеристиками, тому я зібрав як прості пушки і обробив їх, так і преміальні – преміальні обробляв не всі через банальну нестачу коштів і часу з постійними графіками відключень світла. Так ось, Швидкостріл є найбільш логічною версією для стрільби до Прип’яті, якщо хочете бігати з АКМ. Схожою пушкою є автомат Біса, який ви можете знайти на Елеваторі на Кордоні. Це найбільш відповідні короткоствольні Калаші, з якими можна край боронити, та в ендгейм їх не візьмеш.

А що б я і взагалі до рук не брав, то це узі M10 Gordon, котре фігурувало ще на перших скрінах Сталкер 2. Відверто, я взагалі не розумію навіщо цю пушку додали до гри. Гордон ефективний лише на дуже близькій дистанції і лише для одного ворога, так як за пару секунд у вас сходить весь магазин, а противник досі стоїть і сверлить вас поглядом. Блатна версія М10 називається Гангстер, трохи краща, але без глушника. Підкреслити треба те, що в Сталкер 2 пушки стають сильнішими завдяки одній дуже простій хитрості – їм ставлять вищий калібр. В гру завезли різні набої, які теж серйозно впливають на геймплей, та тестити ми будемо з простими кулями, а де-інде з топовими, щоб побачити різницю. У випадку з Гордоном, цей Узік можна перевести на кулі від пістолета UPD, завдяки чому збільшиться його шкода. За 1 магазин, можливо, ви таки роздамажите противника в екзі, але це не точно, тоді як з простого UPD зійде значно менше куль. Це чисто марна трата ресурсів, тим паче ці кулі зустрічаються не так часто, а на тілах падають хіба з пістолетів по 2-3 штуки. Заслужене останнє місце в рейтингу.

Обрати третє місце не так просто, бо боряться за нього Букет і Інтеграл. Все ж навіть прокачаний Інтеграл особисто мені видається слабшим за С-2, хоч характеристики часто можуть демонструвати інші показники, які далеко не завжди дають потрібні гарантії. Сильний бік цієї пушки – швидкострільність, є так само і її слабиною. Без збільшеного магазина ви можете забути про Інтеграл, бо вистрілюєш 21 кулю, а треба ще 121. А от максимально вкачаний Інтеграл може навіть розвалювати в Прип’яті у вузьких просторах. Є варіант змінити йому калібр, та мені найбільше заходить стоковий, тим паче куль завжди вдосталь.

2 місце – Букет С-2. Навіть серйозні хлопці в Прип’яті ходять з Букетом, і не лиш хворіб. С-2 обробляється до невпізнаваності. Є блатний аналог під назвою Плювачка, та простий ствол можна апнути не гірше. Актуальний до точки неповернення, стріляє простими пістолетними кулями, дуже легкий в плані контролю вогню і демонструє хорошу смертоносність.

Все ж в ЗУБРА ця пушка не виграє, бо саме він і посідає перше місце. Велика кількість набоїв, хороший дамаг, хороша точність і непогана дальність – все це про ЗУБР, або його блатний аналог під назвою Щуробій. З цією пушкою можна сміливо проходити гру, хоч Щуробій буде трохи кращим за стоковий ствол. Дивіться самі.

Тепер перейдемо до тестів пістолетів. Одразу скажу, що це найпростіша рубрика, бо перемогти Ріно в цій грі не можуть не лише пістолети, але навіть і автомати. Ріно – це без шансів одна з найкращих пушок в грі, яка з легкістю входить в ТОП-5. Головне лиш мати рівні руки, щоб класти хеди, бо цей ствол накладає їх навіть за декілька кілометрів без оптики. Максимально чітерська пушка, з якою я ходжу постійно і яка виносить за 1 хедшот в цій грі абсолютно всіх противників людей – хіба відстань дуже велика, тоді знадобиться два. В файлику ентуізаста вказано дамаг 100 – такий дамаг мають лиш дробовики і деякі снайперки, якщо вірити цій інфі. І це брехня, як і більшість того, що вказано в цьому документі.

Другим за успіхами йде пістолет Кора, який доволі недавно додали в Сталкер 2. Додали і його блатну версію Night Stalker, яка тут виграє конкурс найкращого дизайну. Кора дуже ефективний пістолет, котрий можна дістати майже на початку. Навіть чуваків в екзах він забирає за 2-3 кулі, що просто прекрасно.

Тут теж треба дати ремарку – пістолети в цій грі сильніші за автомати, тому з декількох пострілів в голову можуть забирати противників, тоді як з тієї ж Гадюки ви будете стріляти до Різдва. Схоже на те, що зроблено це для підтягнення балансу, і це дійсно мені до вподоби, шкода лиш, що працює така тактика далеко не для всіх пістолетів.

З усіх інших мене реально здивував АПСБ. Не знаю чи його наміняли, чи він завжди таким був, але навіть в Прип’яті вкачений АПСБ за три кулі забирає найжирнішого противника. Це реально вражає, пушка актуальна навіть в ендгеймі, а я ніколи її суттєво й не юзав. Буває, а от зі всіма іншими пістолетами справи більш ніж сумні. Бо всі інші – це або ПМ, або різні модифкації UPD, які нам дають за сюжетом. І всі вони залишають бажати кращого.

Колись доволі чітерським був пістолет Скіфа, але і його понерфили з недавніми патчами. Треба більше пістолетів, хлопці.

Підходимо до найбільш актуальної рубрики – автомати. Умовно ділимо на три гілки за набоями: блакитні, сірі і БОРЗНА. Безліч разів гра намагається втюхати вам одну і ту ж зброю, прикриваючись різними назвами чи іншою буквою в кінці – майже як Apple, та по факту ми отримуємо один і той ж Калаш, лиш або з іншими обвісами, або зі злегка різними характеристиками. Саме тому почнемо з простого АК-74, який можна обробити по максимуму. Актуальність такого автомата закінчується ще десь на Ростку навіть зі спареними магазинами. Не думаю, що багато гравців обирали таку зброю в якості основної, бо в Сталкер 2 є куди цікавіші варіанти на таких кулях.

Мова, звісно ж, про ФОРА-221, яка виграє в Калаша по всіх фронтах. Якщо блатна версія АК – це Комбатант, то блатна версія Фори називається Рішала, знайти її можна на локації Бетонний ліс в підвалі з чітерськими бюрерами. Якщо подобаються свіжі баги Сталкер 2 в цьому ролику – залишай свій комент! Повертаючись до Фори, з цим автоматом ви можете бігати допоки не знайдете Дніпро на таких ж кулях. Фора дуже добре рекомендує себе як в боях у вузьких просторах, так і на відкритих. Не вистачає лиш магазина на 80 куль. У всьому іншому – чудова зброя.

Десь на її рівні знаходиться SOFMOD і AR416, який нагадує МКу з Контри. Це хороші автомати, але з невеликим дамагом, через що в голову треба пустити від 5 куль в ендгеймі. Відверто – вони не актуальні в Прип’яті, більш актуальні саме до. Зброя відрізняється високою точністю, а також ці пушки мають дуже великі магазини, що дуже сильно рятує в боях з мутантами. Все ж в Прип’яті з ними не розбіжишся.

Як і з GP37, однією з моїх улюблених пушок у всіх частинах Сталкер. На жаль, в Сталкер 2 цю пушку понерфили. В енндгеймі вона також стає неактуальною через надто малий дамаг, хоч і є однією з найбільш точних в грі, а з гангстерським магазином і взагалі стає постійним напарником. До Прип’яті це один з найкращих автоматів, утім він губить свою актуальність в ендгеймі.

На таких кулях єдиним актуальним автоматом для пізньої гри є Харод. Це найбільш збалансована зброя, яку можна круто обробити і тягати до самого кінця гри.

Інша гілка – гілка пушок Долгу з попередніх Сталкерів. Відверто, вони мені завжди менше подобались, ніж попередні, та в Сталкер 2 ці стволи реально дивують, бо вони мають більшу шкоду, ніж стволи на синіх набоях. Навіть необроблений Грім демонструє себе ефективніше за оброблені попередні пушки.

Блатний Грім С-15 теж чудово демонструє себе на кулях від Калаша. І це не оброблені стволи, я казав, що не на всі стало грошей, але це ніяк не вплине на наш тест.

Що стосується Лавини – це тут доволі дивний автомат з невеликим магазином і доволі дивною стрільбою на дальність – треба стріляти парашутиком, щоб влучити. Пушка добре дамажить, але куль в неї замало і не скажу, що мене тішить такий темп стрільби. Блатна версія називається Трофей, актуальна для Прип’яті, але більше на поціновувача. Відверто, я майже не можу знайти хоч якусь різницю між цією пушкою і Гвинтарем, які що виглядають однаково, що стріляють однаково. Гвинтар, як на мене, тут взагалі одна з найвідстійніших пушок, хоч я б не назвав її так в попередніх іграх. Вона просто ніколи не актуальна через надто малу кількість куль і надто слабкий дамаг. Через постійну перезарядку будеш ще й постійно хілитись, а пробивна здатність тут доволі слабка. Блатний варіант можна знайти в сховку Журналіста, але і він мене не вражає. Як на мене, одна з найгірших пушок в грі на даний момент, чия актуальність десь на рівні з Гордоном.

Ну і найкращим автоматом в Сталкер 2 є Дніпро. Думаю, тут ніхто не мав сумнівів, особливо щодо версії з кулеметними кулями. Дніпро в цій грі в будь-якому вигляді ідеальна пушка, яка на набоях від кулемета косить з одного хеда. Не думаю, що тут треба щось пояснювати, ствол говорить сам за себе.

Тепер перейдемо до не менш цікавої рубрики – рубрики дробовиків. Відверто, я всі проходження бігав з Крекером і навіть в Прип’яті цей ствол дозволяв мені реалізовувати люті маневри. Дробовики ідеальні для мутантів, а магазинний Крекер дозволяє швидко перезаряджатись і швидко рівняти все з землею. На ділі цей ствол виявився четвертим в списку. За ним лише двоствольний дробовик і обріз, про котрі говорити немає сенсу. Хто ж знав, що обрати найкращого буде так важко.

Третє місце – Техаска. Це блатна версія RAM-2, яку можна знайти в районі Прип’яті. І хоч виглядає вона круто, виносить всіх не менш круто, та я змушений поставити її на третє місце саме через її повільність в експлуатації. Техаска видає по два постріли, а після йде міні-перезарядка, за час котрої можна зловити лицем підлогу. Пушка круто пробиває і є найбільш точним дробовиком з найбільшою дистанцією – з РАМ2 можна реально лупити на дальняк і класти хедшоти. Все ж перезарядка цієї зброї – це жах довжиною в життя. Наскільки мені відомо, до пушки немає магазинів. Якщо б були, Техаска могла б зайняти друге місце, але се ля ві, бо друге займає Кувалда або Sledgehammer, котрий нам дають за перемогу на арені.

Це покращена версія простого дробовика SPSA, яка знищує все і всіх. Даний дробовик ідеальний для боротьби з будь-якими мутантами. Єдиний мінус – відсутність магазину і довга перезарядка.

Очолює топ дробовиків оброблена Сайга. Це найбільш смертоносний дроб в грі, але єдиний його нюанс знаходиться в відстані. Щоб завалити за 1 постріл, вам треба знаходитись майже що впритул до суперника, через що дана зброя злегка для відчайдушних. Все ж Сайга зносить абсолютно все, а також може видавати сто тисяч пострілів в секунду, як наш попередній кандидат, завдяки чому падає будь-яке тіло. Ставте збільшений магазин і Химер можна настрілювати як горобців.

Кулемети. З кулеметами все просто, бо їх в грі тільки три. Стоковий кулемет – це порожняк, до котрого треба шукати багато обвісів, саме тому виходимо з Ростка, заходимо до підземного комплексу і забираємо Ненажеру, найкращий кулемет в грі до битви з Коршуновим. Після найкращим кулеметом стане Звір полковника, але юзати його ми зможемо недовго. Ненажера дарує вайби «Цілісно-металевої оболонки» Стенлі Кубрика, але є більш мемною зброєю, ніж серйозною. Хто стане тягати з собою в вилазку кулемет, який важить як дві корови і вистрілює рідкісних куль на мільйонні чеки? Це пушка аля базука – чисто для певних моментів або чисто пофанитись, але є і добре шо є.

Останніми в списку йдуть снайперки. Їх число збільшилось і почати варто з пушки під назвою «Попадос», котру нам за квестом видає Калина. Це той ж модифікований AR, але стріляє по 1 кулі як снайперка. Хороша зброя до Прип’яті, але більше на любителя.

Наступною йде Трилінійка. Ця пушка тут більше пофанитись до 70% проходження, бо відкопали її десь з окопів Першої світової. Вона точна, але дуже слабко пробиває. В ендгеймі треба мінімум 3 хедшота, щоб знести тіпа в екзі, що не канає взагалі. Як на мене, більше мемна пушка з безкінечною перезарядкою.

Після йде МАРК I EMR і його блатна версія Напарник, котру не варто віддавати Мольфару, бо вона з скіном. Оброблені версії цієї пушки є ще в різних точках Зони і це доволі непогана зброя, яка дозволяє швидко настрілювати по головах. Може юзатись в Прип’яті, але не вбиває з 1 хедшота, що не прийнятно для нас, хоч виглядає доволі круто.

М710 Super – ще одна пушка з Контри, котра переїхала в Сталкер 2. Відверто, відношення до неї таке ж, як і в КС2 – чисто пушка для фану з хедшотами. В Сталкер 2 муха добре пробиває і здатна вбивати жирних противників за 1 хед. З мінусів: постійна перезарядка і мало набоїв, через що можна зловити чірік дуже швидко.

Думаю, ні для кого не секрет, що СВД займе саме цю сходинку. Культова гвинтівка завжди чудово себе демонструє. Блатна версія – Рись.

Найкращою снайперкою на простих кулях є Батіг – блатна версія СВУ-МК С-3, яку можна знайти в хатинці Доктора. Це компактна, швидка, надзвичайно точна і потужна зброя, яка не має конкуренції посеред снайперок в цій грі. Бо програє вона лиш одній зброї – Гаусці, яка завжди є найпотужнішою в Сталкер. Тепер глянемо як найкращі пушки ломлять фізіономії Химери.

Хочеш грати легко – обробляй пушки по максимуму, хоч грати якісно – грай на ПК від Артлайн. Пиши в комент що думаєш про сьогоднішній рейтинг і обов’язково залишай власний. Ну а побачимось на цьому ж місці.