Перший Відьмак вийшов в далекому 2007-му і на той час це була дійсно грандіозна гра. Диск з нею в мені досі під подушкою, а теплі спогади часто оновлюються, адже навіть в 2024-му вона залишається грабельною і наливає море теплих емоцій. Та куди теплішу ванну готують для нас CD Projekt RED – римейк першого Відьмака вже створюється і він збирається суттєво просунути стару гру, вивівши її на новий лад.

 

ДИВИСЬ РОЛИК НА YOUTUBE!

 

 

Збір ветеранів може виглядати не лише як футбольна команда тим, кому за 30-ть. Розробкою римейка займається студія, яка приклала руку до багатьох відомих RPG, а також яка полюбляє перший альбом Лінкін Парк. Вона називається Fools Theory і знаходиться вона в Польщі. Поки студія відома лише за грою The Thaumaturge, але самі хлопці кажуть, що в їхній команді зібрались люди, які працювали над Baldurs Gate, доповненнями до Dragon Age 2, а також над оригінальним Відьмаком. Таким чином ці люди не просто мають бачення, вони ще й відрізняються амбіційною реалізацією цього бачення. Саме такі люди і потрібні CD Projektам сьогодні, оскільки римейк Відьмака буде ну дуже амбіційним.

 


 

Перше, що заявили розробники – вони виріжуть застарілі і неактуальні механіки. Які саме – вони не сказали, але всі ми вже розуміємо, про що саме йде мова. Найбільш очевидною річчю є застаріла і незручна бойова система, яка складалась з трьох бойових стилів: для спритних противників, для сильних противників і для бою з великою групою противників. Вам треба було клацати мишкою в таймінг, завдяки чому Геральт набирав обертів в атаці і шинкував ворогів на салат «Стадіон», або не шинкував, якщо провтикав вчасно попасти. Вбивали в першому Відьмаку доволі швидко, якщо ловив провтики під час бою, до того ж регенка ХП тут завжди була дуже слабкою. Занудну бойову систему виріжуть, а її місце займе нова бойова система з нової трилогії Відьмака. Що це буде за система – ніхто не знає. Та, швидш за все, це не буде просто оновлена боївка з Відьмак три, так як вийшла вона надто простою і казуальною, хоч і такою рідною та красивою. Тут можна вдаритись в ящик з фантазіями, головне - не мізинцем. Як на мене, з високою ймовірністю бойова система стане швидшою і смертоноснішою. Якщо ви читали сагу Відьмака, ви знаєте, що Геральт – це справжня машина для вбивства. Частенько люди навіть не встигали за замахом відьмачого меча, як той встиг просвистіти свою пісню. Варіант зі швидкими вбивствами, без смужок ХП і навіть QTE-елементами виглядає більш ніж привабливо, до того ж новий рушій Unreal Engine 5, на котрому створюють нових Відьмаків, дозволяє втілювати такі новаторства. Що-що, а боївка в сучасних РПГ дійшла до свого кінця – затикування і збивання смужок ХП вже давно не вражає, а шанс закріпити за собою найменування новаторів дуже манливий на світанку ери нового двигуна. До всього цього треба додати ще й покращену систему розчленування – у кожному Відьмаку від змахів меча до вирію відлітали руки, ноги та голови, але система розчленування за цей час пішла значно далі, достатньо подивитись лише на Dead Island 2 чи Dying Light 2. А от чого в грі точно не буде, це системи честі як в Red Read Redemption, хоч вона цілком може з’явитись у новій трилогії.

 

 

Як пам’ятаємо, різноманіття пушок та броні в грі теж не було. Ти міг викувати один з трьох варіантів метеоритного меча + комбінації, підбирати прості мечі з загиблих або відшукати пару унікальних. З бронею взагалі напряг – Геральт міг купити кращу шкіряну куртку в Купецькому кварталі в Визімі, або відшукати під сам кінець легендарну броню Ворона. Як розумієте, відьмацький арсенал поповниться: як зброєю, так і додатковими печеньками по типу бомб та арбалетів. Що найсмішніше, в першій грі були слоти на кинджали та додатковий меч чи сокиру, які ти ніколи не юзав. Думаю, їх теж приберуть в ім’я канонічності. 

 

 

Відьмацькі знаки або перероблять з нововведеннями, або, що найбільш ймовірно, перенесуть з Відьмак 3. В першій частині ти міг спокійно всю гру вкачувати лише Аард та Ігні, тоді як решта знаків були потрібні лише в певному місці та в певний відрізок часу. Дуже добрим була б обширніша та швидша прокачка всіх знаків, щоб юзалось більше, а не 1-2. На це просто-напросто не вистачає експи, а фарм у Відьмаках майже що відсутній, головні дози досвіду дають за виконання квестів. Їх у оновленому Відьмаку значно побільшає, так як світ гри не просто стане відкритим, він стане ще більшим. Ще в 2007-му перший Відьмак дивував об’ємами своїх локацій. Так як в грі нема коня, біганина часто забирала дуже багато часу. Особливо це було помітно на полях в Темноводді – потенціал створених локацій, як і перед фінальне болото не був розкритий повністю. Дуже багато закутків просто пустували, а переходів між ними могло бути більш ніж вдосталь. Сьогодні з SSD-дисками на це гвинт закрутив, та тоді треба було довго чекати для підвантажень під класну музичку: музика в цих іграх - то завжди шедевр. Всі ці проблеми вирішить відкритий світ, який буде більшим, цікавішим та інтенсивнішим. В грі з’явиться багато нових квестів, як по основному сюжету, так і другорядних.

 

 

Взяти до прикладу навіть другу локацію – Передмістя. В центрі Провінції є купа люду, пару красивих хат, та робити там нічого, окрім слухати казки Преподобного. На Unreal Engine 5 Передмістя перетвориться на мале містечко зі своїми інтригами та заняттями. В цьому місці сюжету завжди не вистачало більше цікавих персонажів, які б легкою манерою проливали світло на ті жахи, які тут відбуваються насправді. Але не розкривали всіх карт, так як заправляє тут всім банда Преподобного, які злигаються з Саламандрами. Підпільні ігри в Гвинт, підпільна торгівля алкоголем і завдання та випадкові події зв’язані з цим – це лише перші кроки до торгівлі дітьми, до котрої згодом прийдуть жителі Передмістя. Авторам доведеться додати велику кількість нових персонажів, а старим прописати ще більше історії і зробити їхнє виведення на чисту воду ще закрученішим.

 

 

В оригінальній грі під час проходження головного сюжету Геральт так і не міг довести, що Одо сам вбив рідного брата, хоч на це вказує кожен елемент і купа свідків. Енхінопси в саду, які з’являються через зариті в землі трупи, персонажі, які здають Одо та його реальні наміри, а також сам п’яниця, який власним язиком ледь було не видає себе. В римейку всі ці недомовки повинні бути сказані, як і історія Ільзи, мертвої дівчини Микули, історія торгівлі Харена з білками, а також історія самого Преподобного, дочка котрого – Кармен, стала проституткою не від хорошого життя. В оригінальній грі багато доволі нелогічних і надто уривчастих кінцівок історій. Такою ж є історія любовного квадрата в Темноводді – вона просто обривається на певному моменті, а після нас одразу ж жбурляють до наступної локації. З багатьма персонажами треба провести більшу роботу, щоб в повній мірі реалізувати закладений у них потенціал – а він є і його немало.

 

 

З веселощів, поштрекатися зі шльондрами тепер можна буде не через еротичні картки, а повноцінні кат-сцени. Тут навіть сумнівів немає, от лише скільки таких кат-сцен буде – це вже інше питання. В грі дуже бісила висока стадія оп’яніння. В ній Геральт не міг швидко пересуватись, через що доводилось крок за кроком повільно повзти або до своєї кімнати в таверні, або до найближчого багаття, щоб помедитувати і скинути алкогольний делірій. Біда в тому, що нажиратись в грі треба було частенько: від перепити лицаря, який дав обітницю мовчання, та згодом її порушив, до знаменитих посиденьок в таверні з Любистком та Золтаном. Тупикову стадію оп’яніння з немічною ходою обов’язково виріжуть – не думаю, що в категорії п’янства автори хоч якось будуть вдаватись в новаторство. Горілка до добра не доводить, що ми знаємо по кінці відьмацької саги, але Геральта навіть могила не виправить – в цьому питанні він справжній поляк. Гру з киданням кубиків замінять на Гвинт, а от кулачний бій потрібно обов’язково просунути. Ця забавка, хоч і була легкою та примітивною в оригінальні грі, дуже доставляла. Тут треба насипати QTE, щоб було цікавіше, додати можливість битись з декількома противниками і можливість розкидати їх по околиці, жбурляти їх в ящики, через столи в таверні, щоб миски з кулешою літали попід стелю. Загалом зробити все красиво та ефектно. Не дай бог вирізати злоїб**у бабку в домі Шані, яка в 9 з 10-ти випадків виставляла нас за двері, якщо не знати хитрості. Один лише звук початої з нею зустрічі лякав більше, ніж всі монстри в грі разом взяті. А от фішку з дорогим алкоголем для крутих еліксирів варто залишити – пошук дорогоцінного спирту в цій грі завжди був цікавим, якщо не пив все, що під руку трапиться.

 

 

Оновленому Відьмаку треба переглянути систему з ресурсами. Надто неправдоподібно виглядає постійне споживання кусків сиру і баранячих ножок для систематичного відновлення ХП. В тих часах їди було обмаль, тому й один кусок сиру мав би приносити суттєвий бонус. Було б цікаво додати до гри полювання і щоб на тварин полювали інші тварини та монстри. Не обійдеться без відьмачого чуття, та до нього всі ми давно звикли. А от фішка з прочитанням потрібних книг для того, щоб розбиратись в тих чи інших речах, дуже цікава. Було б добре ще більше насипати рослин і книжок по ботаніці, щоб міг не те що Ластівку зварити, а блакитний фісштех – лише в помічника не беріть наркомана, інфа сотка. 

 

 

Оригінальний Відьмак був великою грою, на проходження котрої сходило немало часу. Римейк буде у всьому більший за оригінал, тим більше з великим відритим світом і ще більшою наповненістю в плані всього. Згадані в цьому відео зміни – це необхідність, котру чудово розуміють розробники. Та що з того вийде – дізнаємось десь в 26-му або 27-му. До того часу не забудь оновити ігровий ПК – бери топову машину на сайті інтернет-магазину ARTLINE, а також підписуйся на цей канал і тисни лойс. Пиши яким ти бачиш римейк першого Відьмака і заглядай до нас на вогник частіше.