35 видів зброї, 3 години кат-сцен і 20 безшовних локацій в світі розміром в 60 квадратних кілометрів – все це про Сталкер 2. 12 серпня GSC показали нам 30 хвилин геймплею з коментарями від розробників, який ви вже напевно бачили, тому ми не будемо переповідати, а поговоримо про заявлену унікальність Сталкер 2. Чи зможе унікальність цієї гри зіграти про неї самої?
ДИВИСЬ ПРО ЦЕ В ВІДЕО НА YOUTUBE-КАНАЛІ ARTLINE PLAY
Сталкер 2 – це дійсно унікальна гра. І унікальна вона не тільки з боку історії та сюжету, про який розповідає Євген Григорович, але й унікальна в плані поєднання сетингу та жанрової стилістики. Скільки шутерів від першої особи у відкритому світі одразу прийде вам на згадку? Біля трьох і це: Far Cry, Cyberpunk, Fallout і Metro. А тепер скільки шутерів від першої особи у світі пост апокаліпсису ви згадаєте? Що ж, біля трьох і це: Metro, Fallout і Stalker! І хоч вся ця трійка використовує подібний сетинг, між кожною грою є кардинальна різниця. Сталкер – open world шутер з елементами RPG, survival і horror. Metro – серія, яка завжди була коридорною, та з виходом Exodus стала ставати все більш схожою на Сталкер, що не дивно, так як її автори – колишні розробники Сталкера. Fallout – open world RPG-шутер, який апокаліптичні нариси змішує з ретро-футуризмом. Відчуваєте три зовсім інших вайби?
Як ми знаємо, від наших дій в Сталкер 2 залежатиме кінцівка. Виходячи зі сказаного, дії, які впливатимуть на кінцівку – це буде черга з декількох скоєних вами виборів. В Тінь Чорнобиля і в Чистому небі ми вже мали таку систему і залежала вони від двох-чотирьох виборів, або навіть умов, як в Тінь Чорнобиля. Щоб вийти на кінцівку багатство, до прикладу, треба було мати більше 50 косарів і треба було, щоб один з лідерів Долга чи Волі був живий. Схоже на те, що в Сталкер 2 використають щось подібне, саме тому серію Сталкер відносять до FPS шутерів з ЕЛЕМЕНТАМИ RPG, а не позиціонують як повноцінну рольову гру, як робить це Євген Григорович. RPG-шутер в 2024-му не вивозить без рівнів прокачки і ненАвисних смужок HP, так як в інакшому випадку все це не мало б сенсу. В Сталкер 2 подібного немає, як і варіантів вибору в діалогах. Це тягне за собою й відсутність можливості творити характер власного персонажа на свій розсуд, ускладнювати його, поглиблювати його. Ми ж отримаємо вже сформованого героя, якого можемо направити різними шляхами, утім всі вони є лише ігровими умовностями, які міняють відношення світу до гравця.
Розробка Сталкер 2 стала наймасштабнішою для GSC і водночас найбільш ризикованою. Хлопці чудово розуміли, що не мають права на помилку, тому вирішили не винаходити велосипед, а розширити все те, що було раніше. Так ми отримали самотність.
Зона – місце не тільки небезпечне, але й філософське. Вона виступає як могутня сила, яка може зазирнути в кожного і кожному показати його справжнє Я, його справжні бажання, його справжні емоції. Це місце непривітне та далеке від товариськості, яке дає ясно зрозуміти, що надіятись можна лише на себе. Про це знає кожен сталкер, а той, хто не в курсі, вже давно годує снорків. Саме тому більшість часу сталкери проводять на самотині, поневіряючись темними та небезпечними закутками Зони. Ігри трилогії часто давали нам цю самотність, залишали нас наодинці з химерною природою і не менш химерним ембієнтом. Не дивно, адже Зона не кричить живністю, а та, що є, не викликає приємної посмішки. Карта Сталкер 2 на 12 кілометрів менша, ніж карта Red Dead Redemption 2 і на чотири кілометри більша, ніж карта Far Cry 5. Якщо в Far Cry 5 ці простори були переважно порожніми, то в Сталкер 2 такої біди не виникне, адже кожен крок тут знаходиться під небезпекою. Це яскраво демонструють нам відрізки з болот.
Наповнення світу дуже важливе, так як останніми роками пішла мода на open world-ігри, чиї світи абсолютно пусті. Тут в рух йдуть аномалії, які створюють ребуси на ходу. Більше того, з’явились такі, які не дозволяють вам пройти невидимою стіною. Важливо зазначити, що нам не показали ані секунди перестрілок з живими людьми, лише з зомбаками. Вони разом з іншими мутантами вештаються болотами, оскільки тепер там не знайдеш сталкерів.
Взагалі GSC непогано так наміняли ситуацію в Сталкер 2. Схоже на те, що на заводі Росток ми отримаємо новий бар – Бар «Арена», який ми бачимо на одному з відрізків, а збоку бачимо й вхід до арени. Але славнозвісний бар «100 рентген» в грі буде, от лише питання де. Також тепер з’являться приникані кімнатки з лутом, які треба відкрити, а контролер отримав анімацію на кожен удар. Після чарки в Сталкер 2 світ стає барвистішим! Анімацію закуски теж отримали. В грі буде 3 години кат-сцен, що непогано як гри такого плану – в тому ж Far Cry 5 ми мали всього лише дві години кат-сцен. Тут повертаємось до початку нашої розмови – до унікальності.
Унікальність Сталкер 2 його розробники бачать і в унікальності подачі сюжету цієї гри. Тут мова йде про унікальність для серії, адже в попередніх Сталкерах пару кат-сцен хоч і було, але були вони максимально жахливими. Що ж, виходить, що бесіда про унікальність Сталкер 2 стосується лише сетингу та світу, а також стосується унікальності цієї гри для самої серії, так як тепер завезли і кат-сцени, і нову подачу через них. Та чи стане унікальним Сталкер 2 для фанатів серії? Що нового ми отримаємо, свіжого і досі небаченого?
Відповідь на це питання поки що вкрай прозаїчна – нічого нового нам не показали. Абсолютно все, що показували нам GSC вже було в попередніх іграх, чим ж унікальним різнитиметься довгоочікуване продовження? Чи з’являться там нові механіки, нові мутанти, нові можливості? Бо навіть якщо закопатись у лор, можна відшукати безліч списаних напрацювань – на нашому каналі є ціла купа відео про це. Лише гляньте: контролер, як і раніше, це просто губка для куль, яка падає з трьох перезарядок. Цікаво, чи можна буде вбивати їх і інших мутантів ножем за одну-дві тички, як це було раніше? Контролер навіть пересувається так само, чого вже там. Зомбаки як і раніше піднімались, якшо стріляти не в кабіну, хоч розробники розповідають про це як про шось нове і неймовірне, в грі залишили надокучливу механіку кровотечі і типові survival-елементи. Це дійсно забавно, але крім геймплею з нового нам показали хіба лиш як розробники видавлюють з себе українську і намагаються хоч якось прочитати той текст з суфлера.
То в чому ж таки унікальність Сталкер 2? Чи вдариться гра в інновації, чи буде вирулювати на старих, перевірених часу прийомах? Адже все вказує на останній варіант. GSC випустять ту ж кохану нами гру, зі всіма впізнаваними елементами і без якихось кардинальних змін. Секрет унікальності тут вкрай простий – наповнити продовження по максимуму і зробити універсальним як в плані збірки всього і вся з цілої серії, так і в плані однаково захопленого відношення до неї як старих, так і нових фанатів. Адже розлюбити Сталкер неможливо! Навіть в 2024-му займатись пошуком артефактів в оригінальній Тінь Чорнобиля досі приносить задоволення, що вже там казати про якісь нові квести чи можливості… А що ти скажеш про демку Сталкер 2? Готовий до гри? Якщо ні, залітай за ігровим ПК в інтернет-магазин Артлайн, а також підписуйся на ARTLINE PLAY.