UA  |  RU

Події Half-Life Alyx відбуваються за 5 років до подій другої частини Half-Life. Людство було захоплено Альянсом – це конгломерат інопланетних цивілізацій, котрий колонізує планети з розумним життям, встановлює власне панування й використовує представників захоплених цивілізацій у власних цілях. Інопланетні загарбники зуміли захопити Землю всього лише за 7 годин – подія увійшла в історію як «Семигодинна війна» і пам’ять про неї досі свіжа. Все ж з того часу зуміло підрости ціле покоління, яке не знало простих радостей життя – однією з таких була й Алікс Венс, головна героїня і дочка професора Ілая Венса, одного з головних провідників Спротиву. Це партизанська організація, котра досі веде війну з Альянсом, веде доволі безуспішно, так як якихось серйозних результатів ці люди так і не зуміли добитись. 

 

ДИВИСЬ СЮЖЕТ НА YOUTUBE-КАНАЛІ ARTLINE PLAY

 

 

На своєму балконі з пивком і содовою Алікс Венс спостерігає за невпинним будівництвом Цитаделі – височезної башні, котру Альянс будує вже багато років, витрачаючи на це величезні сили та ресурси. Ми бачимо, як страйдери тягають дроти до вежі, а дрони зносять матеріали. Це Сіті-17 – одне з небагатьох людських міст, яке залишилось на планеті. Знаходиться воно десь у Східній Європі – атмосфера з меблів моєї баби і килимів на стінах близька як нам, так і Алікс Венс. Лунає дзвінок – телефонує Ілай, який розповідає про успіхи Спротиву. Йому разом з його колегою Расселом вдалось викрасти міні-реактор Альянсу, а також вдалось зламати їхню мережу, в котрій той знайшов щось дивне… Та на цьому зв’язок обривається. Альянс вмикає тривогу, а Алікс швидко накиває п’ятами подалі від шмону, утім в одній з будівель її виловлює інопланетний патруль і кидає до поліцейського Бобіка. На щастя, до буцегарні ми не потрапляємо, так як в лобовуху влітає дрон і підриває автівку. Отямившись, Алікс бачить в задньому вікні ще один дрон – той приносить їй навушники з мікрофоном і на зв’язок виходить Рассел, який стверджує, що саме він організував втечу, тому не варто баритись, адже потрібно якомога швидше дістатись до його штаб-квартири. 

 

 

Дійшовши туди, Рассел каже, що Ілая теж схопив Альянс, тому ми повинні його визволити. Чувак демонструє доволі простий план: Ілая будуть перевозити поїздом, тому Алікс має перехопити його в карантинній Зоні і визволити. Алікс каже, що останнім часом в карантинну Зону Альянс стягує свої війська, тож там відбувається дещо дивне. Та що це взагалі за карантинна Зона і чи панує там коронавірус? Тут треба звернутись до попередніх частин серії. В першій грі вчені своїми діями спричинили каскадний резонанс, який відкрив портал до інопланетного світу Зен, з якого до комплексу Чорна Меза почали лізти прибульці. Цей портал був закритий Гордоном Фрімен за допомогою ядерної бомби, але він став лише одним з перших, так як по всій Землі почали відбуватись портальні шторми, через котрі просочувались частинки інших світів і через які на людство власне й вийшов Альянс. В Сіті-17 один з порталів перетягнув флору з іншого світу, яка почала заражати все навколо, а живих організмів перетворювати на страшних монстрів. Альянс огородив Зону височезною стіною і міцно запечатав її входи, щоб зараза не змогла розповсюдитись. Конгломерат мав плани очистити її, тому систематично посилав туда робітників, але почалось відбуватись дещо дивне і робочі групи не повертались з завдання – всі вони назавжди залишались там, мертвими. 

 

 

Рассел дарує Алікс левітаційні рукавиці, за допомогою котрих ми зможемо маніпулювати предметами, а також дає пістолет з набоями і садить на поїзд. Альянс посилює заходи в пошуку злочинців, тому поїзд зупиняється, а героїня повинна йти пішки до карантинної Зони, пробиваючись через добре озброєних бійців Альянсу. Чим ближче Алікс підходила до воріт, тим більше тіл мертвих зомбі вона знаходила. Алікс відкриває карантинну зону, а перед нею відкривається зловісна картина – флора потойбічного світу поступово захоплювала все на своєму шляху, змінюючи це місце до невпізнаваності. Водяться там і її представники: зомбі і хедкраби, які контролюють зомбі або намагаються скочити на ваше обличчя, щоб перетворити вас на таку ж бездумну істоту. Протистояти цьому добре допомагає свинець, так як лому у нас в цій грі не буде. 

 

 

Алікс виходить на великий настінний малюнок, який передає історію вортигонтів – іншої інопланетної раси, яка так само знаходиться під гнітом Альянсу. Через декілька хвилин знаходимо й самого автора малюнку. Той варить супчик з хедкраба і розповідає нам про своїх побратимів, яких потрібно врятувати. Прибулець каже йти за Полярною зіркою, вона виведе нас у вірне місце, а в дорогу кидає тушку хедкраба, щоб ми не зголодніли часом. Шлях Алікс лежить через метро, каналізацію, задні дворики Сіті-17, де дівчина розкладає хедшоти як членам Альянсу, так і різним монстрам. Героїня сягає потрібного місця, але панель керування поїздом виходить з ладу, через що та переключає шляхи колій і поїзд сходить з рейсів. Алікс залазить всередину і знаходить батька, який висить над безоднею і просить помочі. Алікс не дотягується до його руки і той падає донизу, але його вчасно рятує один з вортігонтів. Батько Ілай розказує, що в певному Бункері Альянс тримає суперзброю. Цю суперзброю треба використати проти Альянсу – це і є наше нове завдання.

 

 

Виявляється, що Бункер – це величезний космічний корабель, який парить над землею. До нього сягають довжелезні кабелі, по яких передається якась зелена енергія. Наше завдання – відключити ці кабелі, щоб Бункер впав на землю, тоді ми зможемо в нього залізти. Героїня виходить на Полярну зірку – виявляється, це був готель, який слугував пунктом керування. Алікс вдається відділити перші кабелі від корабля. Тут відкривається камера, з якої виходить вортігонт. Виявляється, що Альянс використовує цих інопланетян в якості джерела енергії для Бункера, тож ми множимо наше доброчинство. В цей ж час Спротив разом з іншими вортігонтами теж намагаються від’єднувати кабелі від Бункера і намагаються доволі успішно. 

 

 

Проходячи крізь спецназ Альянсу як ніж крізь масло, Алікс попадає на лікеро-горілчаний завод, де вона зустрічає хлопця на ім’я Ларрі. Той попереджує її про Джеффа, його товариша, який попав під вплив ядовитих випарів спор і перетворився на сліпу кровожерливу істоту, яка реагує на звук і зжирає все, що можна зжерти. Тут привіт The Last Of Us, ніби вкотре потрапив до цього незабутнього світу. Джефф буде лазити за нами слідом, але він доволі таки глухий чувак, якого дуже легко обманути. Розправляємось з ним за допомогою хитрості та преса для мусору, а самі відкриваємо вхід до тунелю з левовими мурахами і переходимо до локації зоопарк, єдині представники якого – левові мурахи.

 

 

Методом відстрілювання кінцівок, Алікс пробивається ближче. Виходить підслухати розмову невідомої жінки, яка розповідає про те, що Гордон Фрімен зараз знаходиться в руках Альянсу. Алікс та Ілай радіють цій звістці, адже Фрімен – легенда, яка зуміла зупинити хаос в Чорній Мезі. Його потрібно врятувати. Таким чином, ми дізнаємось, що в Бункері знаходиться не суперзброя, а в’язниця, в котрій тримають Гордона Фрімена. Алікс йде далі і випадково будить страйдера, який відкриває по нас вогонь, а після вогонь ми відкриваємо по ньому – той сідає на сраку, як Неймар в матчах Ліги Чемпіонів, а ми бачимо як останній кабель був від’єднаний від Бункера. Корабель починає падати, але Альянс передбачив такий хід подій і зумів втримати його спеціальним кінетичним пристроєм. Тепер нам залишилось лише розчистити шлях і зайти всередину.

 

 

В найкращих традиціях наукової фантастики, всередину нас затягує промінь. В Бункері ми знаходимо не тільки бійців Альянсу, але й хаотичну гравітацію, яка тестує твій вестибулярний апарат. Алікс засмоктують одні з дверей і вона потрапляє до технічних приміщень з нормальними законами фізики. Відкривається епічний пейзаж – величезна споруда в виді зірки гордовито висить по самому центрі, а всі шляхи ведуть до неї.

 

 

Вона відкриває споруду і замість Фрімена бачить там G-Manna, таємничого чоловіка в костюмі, який чекав нашого прибуття. ДжіМен розповідає про те, що за всім цим стоять значно вищі істоти, а він лише працює на них. ДжіМен може змінювати хід подій, саме тому він і тут, щоб підштовхнути хід подій в інше русло. Алікс каже, щоб той повернув час так, щоб Альянс ніколи не знайшов Землю, але ДжіМен стверджує, що це надто глобально і не вписується в його плани. Загадковий чоловік каже, що може зробити дещо для Алікс – він переносить її в майбутнє і показує сцену з Half-Life 2, де Альянс вбиває її батька. ДжіМен дарує їй можливість змінити долю – вона стріляє в істоту і рятує татка, чим змінює власне майбутнє. ДжіМен хвалить Алікс і показує Гордона Фрімена, якого тут заточили в ув’язненні. Таємничий чоловік каже, що Фрімен не надто добрий працівник і стосунки у них не склались, тому тепер Алікс займе його місце. Алікс погоджується і ДжиМен відправляє її до стазису. Остання сцена, яку нам показують: живий Ілай в майбутньому дає фомку Гордону Фрімену, поливаючи найгіршими словами ДжіМена з його непередбачуваними наслідками, готуючи нас до нової роботи.

 

 

Загадковий фінал Half-Life Alyx породжує безліч теорій. А що ви думаєте про таку кінцівку? Чи буде Half-Life 3? Пишіть в комент під відео на ARTLINE PLAY і заходьте на сайт інтернет-магазину Артлайн за ігровим ПК. Ну а з вами був Андрій Безсовісний