Минуло 8 місяців з моменту релізу Сталкер 2, вийшла ціла купа патчів, кожен з котрих обіцяє покращений А-Life, а сам насправді приховує новий контент. Ви знали, що в Зону завезли Бориса Бритву? А чи знали про перші успішні запуски сталкерів на Місяць? Хохо, сьогодні в Зоні й не таке побачиш, адже за цей час вона поступово починає жити власним життям і це власне життя дещо відрізняється від наших стандартних уявлень про нього. Я Андрій Безсовісний, ви на Артлайн Плей і сьогодні я проведу вас оновленою Зоною на "півтора шишки", та перед цим раджу запам’ятати сховок з ігровим ПК – це сайт інтернет-магазину Артлайн.
ДИВИСЬ ЦЕ ВІДЕО НА YOUTUBE
1,5 – це не тільки моя оцінка з геометрії, але й нинішня версія Сталкер 2. Даний патч є центральним для цієї гри, так як саме він нарешті завозить реалізацію вислова «модами допилять» - нам дали ZoneKit, інструмент для модингу, а заодно й нову причину нарешті купити зовнішній SSD-диск, оскільки важить цей інструмент майже 700 гіг. Якщо ж у вас випадково не завалялось 700 гіг зайвої пам’яті, ви можете продовжити шлях простого гравця, котрий надіється на краще з кожною новою обновою. І ці надії не марні, адже за 8 місяців Зона дійсно змінилась.
Зайшовши сюди після тривалої перерви, одразу розумієш, що щось фундаментально змінилось. Вже через стук серця розумієш, що зміни стосуються саме наповненості та живості світу. Всі ми пам’ятаємо гру на релізі – це був абсолютно порожній світ, в котрому боти спавнились на горизонті видимості, типу без палєва, ніхто навіть не намагався імітувати якусь зайнятість чи взагалі життя. Сьогодні відчуження та гостра самотність не розрізають ваші очікування на теплу компанію. Тепер боти живуть своє життя, і це по-справжньому дивна тусовка.
A-Life був дійсно покращений, але за це довелось заплатити ціну. Скажу без викрутасів: тепер робота A-Life стосується саме поведінки мутантів, а не сталкерів, так як останні тепер часто знаходяться в прострації. Мутанти з оновленою системою поведінки демонструють значно кращі показники інтелекту, ніж раніше. Більше того, вони і так були доволі хитрими та сильними, тепер ж ці епітети подвоїлись. Зграя сліпих собак тепер доволі напряжний противник, котрий осушує ваші запаси куль як мінералку з бодуна. Найпростіший спосіб позбутись всіх боєприпасів – зустріти на дорозі велику кількість псів або тушканів, хоч з останніми все як завжди. А от пацюки тепер стали справжньою зброєю смерті, якщо вони застають вас в закритих приміщеннях без підвищень. ХП згризають як граніт науки, а найпростішим варіантом розібратись стане граната, біда лиш в тому, що в закритих просторах дана схема не працює, через що доведеться витратити всі кулі до останнього, так як вмирає зграя лише в тому разі, якщо знищив кожну особину. На щастя вони не зустрічаються так часто і здавалось мені, що раніше їх відстріл був не по особині, так як являли вони немов одне єдине тіло, через що не треба було цілитись надто прискіпливо.
Переробили дуже багато чого і все це не вказується в патчноутах, або вказується десь настільки маленьким шрифтом, як мозок тушкана, та це не суть, бо цей вітер змін вже подув мені в лице. З деяких місць старих мутантів забрали, а на деякі місця їх доклали. Так, наприклад, ви тепер зустрінете псевдогіганта після бази Чистого неба. Якщо на тій ж базі не захопите з собою базуку, можете забути про нормальний бій з ним, бо локація тепер замучена так, що ви не здатні вилазити на високі каміння як раніше. Самого псевдогіганта теж злегка переробили, тепер битись з ним важче через потужний удар з ноги, який він ще й може юзати по декілька разів, після йде ехо слем, через який сідаєш на сраку і братан просто настукує тебе по кабіні. В мене був Калаш з трьома патронами, тому я просто спетляв від бройлера, як від химери на болотах.
Переробили й контролера. Це був один з найбільш занудних мутантів в Зоні від самого початку, так як його набір скілів вражав так само як інфа, що завтра буде ця година в цій ж годині. Бразерса переробили щось на зразок фентезійних RPG – тепер йде плюха і новий скіл на сильний мінус ХП. В бою автори зробили акцент на швидкість – якщо за два магазини завалити лисого, то можна вкластись в пів ХП на початку, якщо ж ні, бій буде довгим. Після одразу відрізаємо йому прутня, щоб продати – тепер в Зоні можна різати мутантів і фармити лаве, як в РДР2, що прикольно. Справа дійсно вигідна, тим паче частини мутантів падають часто, деякі коштують пристойно.
Кровососів в Зоні поменшало. Гравці скаржились на їх надто велику кількість, тому тепер в частині старих точок їх не знайти і бігають вони лише по дві особини, а не по 4. Чому? Та тому, що вони стали розумнішими і небезпечнішими. Тепер кровососи не пруть в лоба і не бігають безкінечно колами, вони часто притворяються типу пішли з тусовки, а самі тим часом никаються неподалік. Іноді таким чином ловлять лаг і просто втикають в інвізі. Як і раніше, з ними можна поборотись на ножах, та діють вони зараз куди злагодженіше, ніж раніше. А ще тепер вони постійно вилітають тобі в морду, через що ловиш мікроінфаркт, та вже за пару секунд мікроінфаркт ловлять вони за допомогою декількох грам свинцю.
Класно й те, що як і раніше мутанти живуть своє життя і мають своїх природніх ворогів, з котрими постійно воюють. Найбільш грізними противниками, які вкрай наполегливо відстоюють свою територію є свині – хоч ці тварюки й ватні, але вони створюють багато проблем, тим більше мають люту озвучку і завжди наскакують неочікувано. З усіма іншими мутантами все так само, як і раніше, а от з простими ботами вийшов справжній цирк. Так, тепер вони дійсно ходять Зоною, живуть власне життя, збираються біля багаття і розказують історій, але всі вони ПРОСТО ЗЛАМАНІ.
Боти в цій грі реально живуть своє власне життя. Тут абсолютно своя атмосфера, котру так само важко зрозуміти, як сенс добавляти гвинтівку з Першої світової війни до гри 24-го року. Хоча рушниця непогана, хоч і дорогувата, а також повільна в перезарядці, та можливо там є якісь покращення на магазин – я не дивився, пишіть комент якщо є. Боти часто просто не реагують на інших ботів і особливо на дамаг від них. В деяких ситуаціях інтелект ламається і починає просто кудись бігти. В цьому випадку вони вирішили повернутись. В багатьох варіантах буває ситуація, в котрій ти маєш спокійно пройти до НПС, а його пси, ЧОМУСЬ, сприймають вас як ворога і починають шмаляти, руїнячи квест. Це просто баг, який я зустрічав як в бандитів, так і в Варті. На базу Варти, до слова, взагалі неможливо зайти бо проходи або закриті, або перекриті солдатами, А Я ПРОХОДЖУ ЗА ВАРТУ, КАРЛ. Доводиться імпровізувати, лазити через паркани, стрибати через перешкоди. Неадекватна поведінка A-Life щодо ботів заруїнила декілька сайд-квестів. Чуваки просто в прострації десь або під чимось. Та найприкольнішим нововведенням є українська космічна програма. Тепер час від часу боти хочуть полетіти на Місяць після смерті, що дійсно забавно. Раніше цю відкиди діяли на деяких мутантів, особливо собак, але не так сильно як тепер діють на людей. Іноді зустрічаються особини, в котрих хрін влучиш – бачили Бориса Бритву? Також в Зоні тепер є точки постійного спауну. Навіть якщо там зачистив бандосів 10 хвилин тому, вони вже знову тут. З мутантами це працює так само в певних місцях. Ах так, тепер боти вміють лутати мертвих, завдяки чому лутають все підряд і куди швидше ніж ти. Додайте це все до купи і гляньте на цей лютий крінж.
Чуваки просто в ауті, тим більше тепер боти знову спавняться за три метри від тебе і починають навалювати. Щоправда, вони тепер стараються заспавнитись без палєва, стосується це як недружніх, так і дружніх ботів. Найманці заспавнились у всій когорті просто після заходу в двері, тим паче всі заспавнились одразу по місцях. В перестрілці між людьми про допомогу можна забути – союзники просто не знають що вони там роблять і як там опинились, тоді як противники навалюють навіть з дробовика за кілометр. Так само прострілюють через стіни, так само влучно і так само боляче. Тепер ж одного хедшота не завжди вистачає – іноді треба поставити два, щоб тіп прийняв землю. Якщо ж воюєте проте Моноліту, знадобиться від 2 до 4 хедшотів. І це реально бісить, бо раніше з Ріно я знімав всіх за 1 точний постріл в кабіну, тепер ж можете забути про це, в ботів дерев’яні голови.
Стелс як не працював, так і не працює – боти палять через стіни і одразу відкривають вогонь. Додали нову аномалію смерч, яка тут просто для краси, додали новий пістолет, який чудово виконує свою функцію. Тепер кулі мають куди ширшу класифікацію, а снайперки тут дуже чітерська зброя. Все ж не завезли ані нових квестів, ані нових костюмів чи ничок, ані хоча б двох нових абзаців діалогів для ботів, які відповідають лише на одне питання. З’явились якісь незрозумілі вильоти і краші, хоч на самому релізі я не зустрів жодного бага крім спавну ботів за спиною. Злегка вирівняли ФПС в Заліссі і запустили курси брейк-дансу для Варти. Ось такі от пироги.
То що в результаті? А в результаті додали нове і зламали старе. Потрібно знов допилювати, знов потрібні патчі, свіжі обіцянки, в котрих обов’язково повинен фігурувати А-Лайф, свіже світле майбутнє. Гру так довго і так важко допилюють, що виникає враження, немов над нею працює ВР, а не GSC. Як за цей час можна було не завезти свіжих квестів і не написати хоча б сторінку нових діалогів? Ах так, їх написали для того, щоб почути одне речення про частини мутантів у відповідь.
Все ж Зона дійсно змінилась і змінилась на краще, адже вона ожила рівно на півтора шишки. Тепер дійсно куди цікавіше лазити манівцями, бо завжди можеш зіштовхнутись з чимось цікавим та неочікуваним. Іноді цим цікавим та неочікуваним стає спавн ботів за три метра від тебе, а іноді щось дійсно дивовижне. Якщо позбавитись технічних проблем і виправити поведінку ботів-людей, гра вже на рівень вище релізної версії, та до фінального стану ще далеко. А що ти думаєш про Сталкер 2 через 8 місяців? Залишай коментар і підписуйся на цей канал, бо зустрінемось ми на цьому ж місці!