UA  |  RU

Якщо ви вже давненько не грали в Call of Duty, я швидко нагадаю вам, що це – це добре зрежисований екшен-атракціон з перманентним убивством русні. Це безліч зронених «вау» під час проходження, підняті вверх брови від подиву і вбивче світове турне з антагоністами, які завжди хочуть цей світ знищити. В переважній більшості гра працює за простим поділом на хороших та поганих хлопців з додаванням до рецепту одного зрадника, який повинен винести мізки одному з протагоністів або просто симпатичних чуваків. Всі ми вже давно звикли до подібних сценаріїв, які завершуються порятунком світу, але Cold War вирішила піти іншим шляхом. Ця гра дає тобі вибір чи врятувати цей світ, чи ж знищити його.

 

ДИВИСЬ ОГЛЯД НА YOUTUBE-КАНАЛІ ARTLINE PLAY!

 

 

Градус інтриги підвищується і масла в вогонь підкидає кампанія, за котру й люблять Cold War. Один з ігрових журналів поставив кампанію цієї гри на 10 місце серед всіх випущених кампаній Колди. Схоже на те, що так ці хлопці ще ніколи не помилялись, адже кампанію цієї гри можна сміливо ставити на третю сходинку, одразу після кампанії другої оригінальної Modern Warfare – вибач, нова трилогія, але до тебе ми поки не дійшли. Black Ops Cold War дійсно захоплює з перших хвилин, дійсно тримає в напрузі ввесь час, дійсно дивує і приносить яскраві враження. Ми переміщаємось в часи Холодної війни, гонки озброєнь між США та Совком і одразу ж впізнаємо знайомі обличчя з оригінальної Black Ops 2010-го року – Вудс і Мейсон знову в ділі, що не може не тішити, адже ці хлопці стали одними з найвідоміших і найбільш цікавих персонажів в серії за ввесь час її існування. Хіппі, яскраві шкіряні куртки, помпезні зачіски і безліч русні, яка чекає на свій час звільнення від ганебного існування. Вже очікуєте на хіппі-вайб? Що ж, про нього можете забути, так як ця частина міняє вайби так швидко, як жодна інша. 

 

 

Cold War дійсно вийшла однією з найрізмонатніших частин в серії в плані сетингу. Якщо попередні частини часто зациклювались на одних і тих самих локаціях та сетингах, то ця гра дарує нові різноманітні туристично-смертельні екскурсії на кожному рівні. Щойно ти був в післявоєнній Німеччині, після ти вже у В’єтнамі з супутніми флешбеками, куди ж без них, тепер ти десь в засніжених горах Казахстану, а через тридцять хвилин будеш штаб-квартирі КГБ на болотах. Ми ніде не затримуємось на довго. І справа не лише в тому, що автори дійсно постарались і продемонстрували високий політ фантазії, який породжує масштабне різноманіття, справа ще й в тому, що пройти кампанію можна за 5-6 годин. Це один з найжирніших мінусів Call of Duty Cold War, утім перевага плюсів тут справді тотальна.

 

 

Cold War не тільки постійно тішить око новими антуражами, але й разом з ними вносить зміни в геймлпейну модель. Якщо в одній місії вам наказують знищити всіх і все, в наступній вас обмежать в подібному і підведуть до стелсу, який тут, на жаль, не працює. Боти не бачать тебе навіть тоді, коли ти знаходиш по той бік дороги, не чують тебе навіть тоді, коли ти дихаєш їм в потилицю. Навіть трупи не треба тягати, хоч тут і є така функція, просто стріляй в голову з глушника та й на тому квітка. Левелдизайн теж не заточений під стелс, є одна-дві доріжки, по яких ви можете пройти і не спалитись, далі ж мертві зони з масою солдат. Але стелсити доведеться рідко, а вищезгаданий квест в штабі КГБ на Луб’янці такий в грі один – там ви повинні відшукати спосіб відвести від себе підозру, ну а способів є багацько, що тішить, як і сам квест. Постелсили? Що ж, тепер навалимо більше екшен-сцен з шикарною режисурою і швидкими перестрілками. Розвіялись? Тепер напрягнемось, адже наступний квест буде на час. Таким чином Cold War постійно пропонує займатись чимось новим замість постійного і систематичного відстрілу хрюскіх. Ну а стрільба в Колді чи не одна з найкращих зі всіх шутерів на цій планеті, до того ж завжди можна викрутити важкість на максимум і проходити 5-годинну кампанію 5 з половиною років. 

 

 

Потрібно поставити акцент на великому арсеналі зброї, який пропонує гра. Пушок тут багацько, до того ж з різних років, так як сюжет гри не рухається по одній вертикалі, а кидає нас в різні часові проміжки в різних часових проміжках. У В’єтнамі, до прикладу, нам дадуть навіть гвинтокрилом покермувати, щоб знищити Чарлі – ідея крута, але реалізація не надто. На щастя, з технікою більше справ не буде, тут краще в Battlefield, але від типових для серії кейсів з повітряною підтримкою автори не відмовились. Дивує лише рішення присобачити на кожну другу пушку оптичний або коліматорний приціл, навіть на пістолетах, Карл! Жаль, що не додали можливість такі приціли знімати.

 

 

Так як я олд і з дитинства граю в Колду, мені не зайшла система ближнього бою в Cold War. Надто багато рухів, надто багато анімацій, надто багато часових затрат. Достатньо однієї швидкої тички з ножа як в тому ж Modern Warfare і далі на капці, але автори хотіли додати більше нового, що видно. Система взяття квестів з дошкою – камбек в Медальку 2003-го, в грі з’явились необов’язкові сайди, які сильніше проливають світло на ситуацію. Також з’явились варіанти відповідей, які мало що вирішують в принципі. Тут підходимо до головного секрету – Cold War може бути нелінійною і має дві кінцівки. Кінцівки залежать від вибраної вами репліки в передостанній сцені і, скажу я вам, це дійсно в біса неочікувано. Сюжетна розв’язка тут просто знесе вам дах, такий собі невеличкий закос під Крістофера Нолана. Але спойлерити не будемо – в Cold War і так багато доречних жартів і цікавих реплік, які не змушують тебе фейспалмити. 

 

 

Гра заслуговує найвищих оцінок, до того ж вона добре оптимізована. А от з графікою справа незрозуміла. Немов і гарно виглядає гра, але немов і не надто через велику кількість малополігональних текстур, які кидаються в очі як пес на білку. Та в процесі гри на це не звертаєш уваги, адже Cold War вміє захоплювати і більш ніж заслуговує на увагу до себе.